♥ Pn Belog ♥

My photo
Assalammualaikum :) Saya CMa, Ummi Seri & Faiz, 32 tahun 2017, Salam Perkenalan.. ^_^ ////Comment Disable. Sekiranya ada pertanyaan atau sebarang maklum balas, bolehlah berhubung dengan CMa di :- Shiemacma@gmail.com mekasih :)

17 June, 2014

Menu Diet Detoks 7 Hari / 7-Days Detox Diet Menu

بِسْـــــــــمِ ﷲِالرَّحْمَنِ الرَّحِيم
السَّلاَمُ عَلَيْكُمْ وَرَحْمَةُ اللهِ وَبَرَكَاتُهُ
Semoga Senantiasa Berada didalam lindungan Dan rahmat allah yg maha esa hendaknya...Salam Selasa..
Entri yg panjang berjela2..semalam punya sambungan.rajin baca, jom kita cekidaut.Yep! Ini menu CMa yer.


Hari pertama:
Hari buahan.
Breakfast,Lunch,Dinner semuanya menu yg sama.Cuma utk bekpes setiap hari cma tambah perahan lemon sikit.dan pelbagaikan buah2an.. epal,kurma,tembikai,tembikai susu.jgn lupa minum byk air.



Hari kedua:
Hari sayuran.
Sama macam menu hari pertama Cuma tukar buahan kepada sayuran. Cma pilih rebus2 kosong tanpa minyak.kosong ye,No ikan bilis, telo2, udang segala bagai..Kosong..kosong..oh..*feeling najwa latip pulakkk* sayur bayam,kurma,brokoli,kubis bunga,labu air,sawi,kalian..Minum air banyak2 yer.. 


Hari ketiga
Hari sayuran dan buahan.
Hari ni blh campoq mkn sayur dan buah sajo..lain2 takdak..
Menu cma :Bekpes air suam+lemon+kurma+epal.lunch+buahan +sayuran.dinner buahan+sayuran.air masak jgn lupa minum byk2


Hari keempat
Pisang & susu.
Hari ni kena telan sekurang2nya 8 biji pisang yg bersaiz sederhana..dan minum susu plain.pandaila2 sediakan berapa byk kuantiti utk bekpes,lunch n dinner.
Cma pilih pisang berangan,susu HL dan juga kurma..pagi ttp brekpes dgn air suam perahan lemon. tibai le telan pisang & susu ni seharian.. air kosong jgn dilupa.


Hari kelima.
Nasi dan Tomato.
Hari ni reward dpt mkn nasi.. tapi SECAWAN aje okeh.. dan mkn buah tomato merah mentah  sederhana besar tu sekurangnya 6 biji sehari.
Cma pilih bekpes dgn air suam perahan limau + kurma+tomato.lunch nasi +tomato.dinner tomato.Air suam minum byk2..

Hari keenam Nasi dan sayur Hari ketujuhHari Nasi,Sayur dan buahan.
last 2  hari ni cma tak buat, ngelat!! muahahahha

Gambar cawan yg cma gune

Hari kelapan.
Eh.. bukan dah abes ke..? muahaha…g la timbang berat uols.. selain dari menyah toksin dalam  badan, diet ni juga akan buat kita kehilangan berat badan tau..kalau betul2 consistent mesti senyum lebar depan penimbang tu.. muahaha..berat tu akan hilang 3kg-5kg..kalau dpt 3kg pun dah besar rahmat tau…

Menu2 tu, cma ade olah sikit.kalo uols nk tambah sendiri pon tada hal..tp jgn lari dari standard menu tu je le.. nk tambah capsicum ker..sayur lain ker.. blh je..mcm perahan lemon dan kurma tu,cma tambah..kalau lapa je sepanjang hari, cma mkn kurma..lapa je telan kurma..wuuuu..tapi the end of the diet, uols takkan rasa lapa kot.. yer la..pewot dah kecik.. rasa nk mkn nasi pun tak lalu..kenyang jer.. Cuma permulaan jer yg drastic sikit..tp yg pasti, uols takkan mati kebuloq.. muahaha.. :p. 

Ya allah… sedar tak sedar beberape hari jer lagi menjelang bulan ramadhan kan?..Cma puasa ganti dah settle..tp alang2 dah mula diet detoks ni.cma teruskan puasa juga..niat puasa ganti utk yg lepas2 mase sekolah menengah dulu2 tuww..yg kita terlepas pandang.. mudahan dpt terus sambung posa ramadhan..

Eh, Berjaya ke diet detoks cma ni..? muahaha.. esok cma share berat badan sebelum dan selepas diet..rasa2 ada penurunan dak? Ke, bertambah naik? (-_-)“

Salam…

♥ Best Pings ♥

♥FaceBook ♥

♥ Library ♥