Psstttt...!

Psstttt...!

20 March, 2014

MAGNUM TAK HALAL??!!


Add caption

Assalammualaikum...
Semoga senantiasa berada didalam lindungan dan rahmat allah yg maha esa hendaknya...
Salam khamis semuanya.. ^^
*Patutnya nk publish hari ni, terpublish awal plak sebelum ni.. bhahaha..abaikan*

Baru jek makan eskem MagnUm Gold yg sedappp tu..tetiba pulak kate tak halal ye.. bhahaha... ADUHAIIII

Ade yg cakap kt CMa, Aiskrim MAGNUM tu TAK HALAL sebab ade kod E471 dalam tu..YA BENARRRR ade kod itu, tapi..haruslah anda2 tahu bahawa kod itu juga mewakili untuk TUMBUHAN seperti (Sel Kekacang) dan bukanlah didalam kategori KOD UTK KHINZIR. 

Soalan..

Maklum balas dari pihak JAKIM
Untuk makluman, JAKIM juga mengistiharkan AISKRIM MAGNUM adalah halal berdasarkan SIJIL HALAL DARI PENGELUAR.

Haaa.... pernah makan or suka mkn kepok TWISTIES tu tak? kalo uols cek kandungan2 dlm tu pun akan jumpa KOD E631.Sooo??

yang cma tau MAGNUM INI HARAM!!
Bhahaha.. :D
Saye budak baru belajar.kalau salah tolong perbetulkan :D
WallaHu'alam....

*AP*

4 comments:

  1. orang biasa macam MET ni bukannya pandai sangat nak telek bagai...cuma harapkan pihak berkuasa yang memantau. kalau pihak berkuasa kata HALAL, maka ianya halal, harap mereka gunakan kuasa mereka dan kita juga perlu mencari maklumat yang berkaitan.
    Terimakasih, lepas ni bolehah layari ke blog isuhangat untuk mencari maklumat.
    Assalamualaikum.....

    ReplyDelete
  2. Risau sekarang ni macam hal timbul pasal kod makanan.
    Sebelum ni L.A Coffee kan

    ReplyDelete
  3. dah lama tak makan sbb org kata tak halal,dah dapat pencerahan dr cma ni bolehla akak beli lepas ni..hehehe

    ReplyDelete

♥♥ Alhamdulilllah...Terima Kasih kerana sudi Komen..
Cepat @ Lambat cma pasti akan terjah link uols kembali tauuu ♥♥

♥ Ping Terbaik ♥

Blogged.my