♥ Pn Belog ♥

My photo
Assalammualaikum :) Saya CMa, Ummi Seri & Faiz, 32 tahun 2017, Salam Perkenalan.. ^_^ ////Comment Disable. Sekiranya ada pertanyaan atau sebarang maklum balas, bolehlah berhubung dengan CMa di :- Shiemacma@gmail.com mekasih :)

10 June, 2013

~ Saya Juga Pernah Buat SILAP ~

Semoga uols senantiasa berada didalam lindungan dan rahmat allah yg maha esa selalu..
Salam Weekend semuanya... ;)


Masih tak tahu nk merendek kemana hari ni... ingat nk berdating dn GF & BF je ke Taman Jaya ptg nnti..hrp2 cuaca boek... إن شاء الله‎..BZ betui ummi dgn urusan donia hingga takde mase nk luangkan masa berkualiti dgn amanah Allah ni.. maafkan ummi syg.. :)

SILAP??
YA.. Cma sendiri pernah buat silap.. cma dulu jahat..nakal..ketegaQ...Ego... Cakap tak serupa bikin..post yg baik2...ajak org buat baik..tapi diri sendiri?? *phuiiiii* miahaha..
Itulah daku...sekarang ni pun takdelah mengaku kata diri sendiri tu baik umpama malaikat..  ما شاء الل... Jauh panggang dari api...Sapa2 yg kenai cma dulu & cma skrg... tahula SIAPA cma..
buat dosa tak hengat donia.. taubat tak mau..solat tu solat jgk.. abes solat nages mintak ampun maaf...tapi buat jgk silap lagi esoknya.. bodohnya saya dulu.. ikut hawa nafsu sampai saya lupa SIAPA diri saya..*eh..kejap cma, kejap saya* skema betuiii... kohkohkoh..
Manusia itu sentiasa dan akan terus buat silap.. yg bezanya cara dia perbaiki setiap kesilapan itu... kan? cma dah tamo hidup dlm kenangan dulu..siapa cma dulu..cma dulu JAHIL..malunya bila pikiaq2 balik.. malu sgt2... :(
sekarang, ni... cma cuba perbaiki diri.. post menda2 tazkirah tu pun sebenarnya untuk DIRI sendiri jugak...Allah dah tunjuk 1 persatu dan berikan petunjuk utk cma kembali ke pangkal jalan...
Bila cma kena dugaan yg berat2..rasanya mcm tak adil kenapa cma kena duga mcm tu.. tp cma silap..allah dah ttpkan yg terbaik utk setiap hambanya... tak sangka dlm setiap dugaan yg bertimpa tu mmg ADA HIKMAH disebaliknya.. hikmah yg dicari2 tu sbnrnya ada didepan mata...antara kita sendiri sedar atau tidak..
haih..kenapa cma membebel ni?? ntah la.. lama rasa tak marah diri sendiri.. mai taram menaip kat sini..cma cukup suka meluahkan perasaan dgn menaip... menulis..bermonolog.. kat umah ni berkotak2 buku cma buat luahan perasaan..tunggu nk humban ke laut ja...
ahahaha.... tulis menaip kat sini ada ka org nk baca satu..satu..perenggan ke perenggan?
sbb tu cma bebel kat sini... muahaha.. terima kasih pd yg sudi baca setiap inci.. terharu ;')
SIAPA KATA USTAZ tαk pernαh buαt DOSA ,,
SIAPA KATA PAKAR KAUNSELING tαk αdα MASALAH ,,
SIAPA KATA CIKGU tαk pernαh buαt SILAP ,,
SIAPA KATA CHEF tαk pernαh mαsαk NASI MENTAH ,,
SIAPA KATA DOKTOR tαk pernαh SAKIT ,,
SIAPA KATA PROFESOR tαk pernαh kenα tipu ,,

INGATLAH bαhαwa ,, 
semuα MANUSIA yg hidup kt DUNIA ini ,,
ALLAH berikαn KELEBIHAN n KEKURANGAN mαsing2 ,,

ALLAH berikαn KELEBIHAN ,,
bukαnlαh 100% diberi semuα PENGETAHUAN ,,
ALLAH berikαn KEKURANGAN ,,
bukαnlαh sehinggα iα MENGHINAKAN ,,

t'kαdαng sengαjα ALLAH menyulitkαn perkαrα yg kitα PAKAR αgαr kitα tidαk perlu SOMBONG ,, AGAR kitα sentiαsα menjαdi HAMBA yαng BERSYUKUR kepαdα NYA ,,
berbalik kepada tajuk.. Ya.. saya pernah buat silap.. maafkan saya.. dan terima kasih Yallah...setiap rahmat & nikmat yg telah engkau kurniakan ini..meskipun diri ini acapkali tewas pd godaan setannirrojimmmmmm...moga iman akan terus kuat...amin..amin...
Semoga bonda,ayahanda,angah,as,hubby,rakan,sahabat terchenta ku juga *oh lupa..diri sendiri juga sedar setiap dosa yg dilakukan..moga kami semua dan TERUTAMA DIRI ini sentiasa dibukakan pintu hati utk bertaubat & jauh dari kemaksiatan dan lagha...
masih mencari kotak komen??? huhuh.. maaf, cma disable komen utk entri2 mcm ni...
cukuplah sekadar uols tahu cma suka merapu.....kohkohkokoh..
jangan tecik hati ya sayang2..ada yg bertanya knpa tak buleh komen.. cma sengaja disable komen..senang...tak ssh2 nk komen..silent reader ja..mungkin lps ni byk entri yg disable komen akan menyusul.... jgn mare... xpe..komen cma akn sntiasa menyemak di entri2 uols... samada cpt @ lambat je... ehehehe.... jgn marah aaa...
yg pasti, cma sayang uols semua..terima kasih kerana menjadi sebahagian dari kehidupan cma..
notacomot~lebih kpd luahan hati sebenaqnya..ihihi

♥ Best Pings ♥

♥FaceBook ♥

♥ Library ♥