♥ Pn Belog ♥

My photo
Assalammualaikum :) Saya CMa, Ummi Seri & Faiz, 32 tahun 2017, Salam Perkenalan.. ^_^ ////Comment Disable. Sekiranya ada pertanyaan atau sebarang maklum balas, bolehlah berhubung dengan CMa di :- Shiemacma@gmail.com mekasih :)

16 May, 2013

~ Dapat Kembar 3 ~

Semoga uols senantiasa berada didalam lindungan dan rahmat allah yg maha esa hendaknya..
salam pagi khamis...

2 Minggu sebelum PRU-13 Sudah, adelah sibulus ni..betina..bulu ala2 tompok2 gitu.... entah dari mana timbulnye.. cma pun tak pasti..

Bulus yg pertama keluar kaler putih   hitam
 Tau2 je kedatangan dia semakin kerap... Mengiau2 diluar pintu minta izin nk masuk..
Setelah masuk,perrggghhh... buat mcm villa sendiri tak hagak...golek2 atas tilam dan kerusi sesuke hati...tido terlentang bebas kat ruang tamu tanpa rasa bersalah..masuk dapur gesel2 kaki mintak makanan...

Dah cukup kenyang dan rehat.. mengiau2 pulak depan pintu mintak tolong dibukakan.. bukak je pintu, terus je kuar hilang ntah kemana tanpa ucap terima kasih pun!iskh... bulus sapela ni..Nk bela, nnti ade pulak yg mengaku kata tu bulus dia.. tak sedaplah gayanya begitu...

Bulus tengah kaler putih oren

Hmm..begitulah rutin bulus tanpa nama ni..sehinggalah pada mlm PRU-13 tu, time tgh landing boek punya atas tilam, tetiba dia turun sambil mengiau tak tentu arah.. nk beranak ape bulus ni??

Tepat jangkaan ku itu..setelah 10 minit dia tak tentu arah..datang kat depan kami terus memancut2 air ketubannye pecah..Alahai.. mmg betul2 nk beranak.. tak perasan langsung yg bulus ni bunting tau...

Bulus SI bongsu yg bekaler kelabuhitamperang,, cam cencurut.


Kami carikan kotak dan lapik dgn kain agar dia selesa nk bertarung nyawa kat dlm tu..
So.. mlm tu, kami biarkan dia meneran sekor2..tak daya nk menegoknye.. huhuhu.

Bila pagi, kami cek ade 3 ekor anak yg selamat dilahirkan..tahniah wahai bulus tanpa nama..Comel betul anak2 kamu ni.. ade yg kaler tompok2 hitam & putih, kaler oren, dan kaler kelabu mcm cencurut. Rasa nk picit2 je telinga dia.. haha..

yeay!! saya dah boleh melihat dunia! ^^

 Sekarang ni dah kurang lebih 11 hari umur diorg..yg oren tu dah celik matanye.. hihi..meowww.. :p

Mak Bulus Bersama2 Kembar 3nye dlm kotak..maaf kami tak sempat nk sediakan tempat yg selesa dari ni.. huuh..kain lapik pun,tibai mana yg ada je ganti kain yg kotor sblm tu... huhu

Notacomot~ Sekian cerita tentang kembar 3 si bulus tanpa nama.. ermmm.. masih xde NAMA yg sesuai nak diberi.. ade idea tak nk bagi nama ape ye..?


♥ Best Pings ♥

♥FaceBook ♥

♥ Library ♥