♥ Pn Belog ♥

My photo
Assalammualaikum :) Saya CMa, Ummi Seri & Faiz, 32 tahun 2017, Salam Perkenalan.. ^_^ ////Comment Disable. Sekiranya ada pertanyaan atau sebarang maklum balas, bolehlah berhubung dengan CMa di :- Shiemacma@gmail.com mekasih :)

31 October, 2011

.: telinga sakit! :.

السلام عليكم ورحمة الله....
Hye readers...semoga kalian semua berada dalam lindungan dan rahmat Allah yg esa selalu..
Selamat  pagi isnin...
google ads

Huk huk huk..
Dugaan...dugaan..dugaan..
Minggu ni allah nk menduga kesihatan yg dipinjamkan kat  cma..huhu..
Demam....sakit hati...sakit kepala....sekarang...sakit telinga.. (ini seriussss)..

Sakit sgt itu idak la..
Tp pendengaran telinga ni jadi samar2 dah..
Hari sabtu ari tu sblh kanan..
Semlm sebelah kiri..
Tp semlm agak teruk ckit...berdengung aje telinga ni..nk kate telinga masuk air..erkk..xde nyelam mane2 pun....
Huhuhuh...

Pagi ni bangun tlinga sebelah kiri ni masih x oke..berdengung..
Bila bercakap & org lain bercakap akan kedengaran suara cam robot..
Lumrah..bila telinga berdengung..jln pun xbetul..nak berdiri pun x stabil..
Huhu..apekah...

Tgk la..klu x baik esok nk g klinik..cri ape yg x kena ngan telinga ni..

Uols...ade yg penah kena camni x..?kenapa ea??tlg cma...

Notacmot~semoga kami semua diberi kesihatan yg baik..

♥Ucapkanlah لا إله إلا الله محمد رسول الله♥

28 October, 2011

.: PelajarI rahsIa penyakit melalui JARi anda :.

السلام عليكم ورحمة الله....
Hye readers..semoga kalian semua berada dalam lindungan dan rahmat allah s.w.t yg esa selalu..
google ads

Selamat pagi...alhamdulillah...masih diberi kesempatan dan kesihatan utk menaip hari ni..

Okeh..n3 ni rasenye sangat berguna utk mereka2 perempuan diluar sane..meh kite cekidaut...

Asas 5 jari


google ads
Jari telunjuk      : usus
Jari tengah         : Jantung
Jari Manis            : Imuniti
Jari kelingking    : Rahim/Tulang Belakang

Cuba anda lihat pada ruas jari2 anda...Kalau ruas jari kehitaman tu maknanya badan kita ni penuh dengan racun dan toksik.perkara tersebut boleh menyebabkan badan kita dijangkiti sembelit.

Seterusnya, kalau kita sebagai seorang wanita, cara untuk tengok system dalaman perempuan kita pulak, adalah dengan melihat pada jari kelingking kita.kalau jari kita meruncing atau bengkok, maknanya haid tak teratur,keputihan, senggugut, dan berkemungkinan rahim kita jatuh.


Kalau tapak tangan berbintik maknanya masalah angin.cube cek tapak tgn masing2, kalau yang suka marah2 tu mungkin angin dalam badan banyak.sebab itulah selalu rasa nak marah dan naik angin aje.

Selain itu, pernah tak sahabat2 mengalami masalah tapak tangan berpeluh atau lembab ke? jika ya, itu tandanya badan kita mudah diserang sel2 kanser.

Jika perut ibu jari berwarna biru kehijauan maknanya seseorang itu mengalami masalah resdung, alergi, dan penyakit paru2.sekiranya, perut ibu jari ada urat hijau kebiruan maknanya anda seorang pengidap gastric.


Selain itu, urat biru /hijau pada pergelangan tangan, tapak tangan,sepanjang jari dan betis kaki maknanya seseorang itu mengidapi stress atau tekanan dalam kehidupan sehariannya.


Seterusnya,ini saya kira yang paling menarik untuk kita tengok sekiranya kita sebagai seorang wanita. cuba sahabat2 tengok pada kuku setiap jari anda..jika terdapat bulan sabit berwarna putih di setiap jari anda bermakna anda mengalami hormon yang tidak seimbang.

Tapi berlainan pulak sekiranya anda mempunyai bulan sabit yang berwarna putih itu hanya pada ibu jari sahaja, itu menandakan anda seorang yang sihat..insya allah...


google ads
Ramai manusia yang mengorbankan kesihatan pada satu ketika untuk mendapatkan wang ringgit, tetapi akhirnya terpaksa mengorbankan wang ringgit untuk mendapatkan kembali kesihatan yang hilang..

Wallahua'lam..

jagelah kesihatan kita kerana ianya adelah anugerah yg tidak ternilai dari Allah yg maha esa..


Notacmot~ha..uols yg pempuan2 tu..belek tpk tgn tu..jgn x belek... ^_^


♥Ucapkanlah لا إله إلا الله محمد رسول الله♥

27 October, 2011

.: KenDeraaN miLik sultan Johor :.

السلام عليكم ورحمة الله....
Hye readers..
semoga kalian semua berada dalam lindungan dan rahmat Allah s.w.t selalu..

sebelum tu,cma nk ucap byk2 terima kasih kat uols  utk entri arituh..hanya allah shj yg dpt membalas kebaikannya..dan teruskanlah berdoa agar  rakan kita kembali sihat seperti sedia kala..

hokeyy...
pernah x tgk koleksi kenderaan milik sultan2 or raja2..?? cma pernah jugak tgk..tp bukan la secara live..setakat tgk2 dlm blog org,dlm surat khabar adela..huhu....

terbaru ni cma dpt email..jom kite tgk kenderaan milik baginda sultan johor yg  pemurah ni..
*
*
*
*
*
*
*
*
*
*


























Pergghh...buat penggemar kete cam cma ni mmg la meremang2 bulu hidung tengkuk tgk kete yg superbbb dan cantik ni..uiiii mak....(mesti rege die pun kompom santek jugak!)sultan la katekan...

Notacmot~dpt test drive Bugatti tu pun perghhhh......meleleh air idung mak...huhuhu...^_^

♥Ucapkanlah لا إله إلا الله محمد رسول الله♥

26 October, 2011

.:happy deepavali:.

السلام عليكم ورحمة الله....
Hye readers...semoga kalian semua berada dlm lindugan dan rahmat allah swt selalu..
google ads

Chopppp! Ari ni cma coti..coti sempena cuti umum deepavali..

So..nak tujukan ucapan ini buat opismet cma
Mr Vicky
Mr Raj
Mr kumarissan
Ms Thilaga
Miss Selvi

Dgn ucapan

~Diwali nalvatukal~

*perghh..lama dorang coti...muahahaha...
Notacmot~selamat bercoti..

♥Ucapkanlah لا إله إلا الله محمد رسول الله♥

25 October, 2011

.: hentikan fitnah itu! :.

السلام عليكم ورحمة الله....
hye readers...semoga kalian semua sentiasa berada dlm rahmat dan dilindungi allah selalu...
selamat pagi..
google ads

haishhhhh...hari mood kurang senang...

semalam kecoh pasal rakan blogger kita amy sinar raudah yang dikatakan meninggal..
sapela tabur  fitnah mcm ni...lain kali selidik la dulu..jangan dok copy paste x tentu hala..

amy Cuma disyaki dijangkiti demam denggi..tetiba kata dia meninggal plak ape kes??
Haishhhh...marah nieh!!!

Tgk kat wall dia semlm mcm2 cerita ..siap ade yg post yg bkn2 lagi..

Buat amy sekeluarga..minta tabahkan hati oke..mungkin iye jugak amy tergelak sakan bila ade khabar mcm ni pasal dia.huhu...^_^

Last but not list..jgn la tabur2 fitnah..x elok..x baik..

notacmot~alhamdulillah..khabar sahih dr kakak amy & asben amy semakin pulih..

♥Ucapkanlah لا إله إلا الله محمد رسول الله♥

24 October, 2011

.:Doakan Amy Sinar Raudah sembuh:.

السلام عليكم ورحمة الله....
hye readers...semoga kalian semua sentiasa berada dlm rahmat dan dilindungi allah selalu...

selamat pagi uols...huhu...mood hari ni agak  mmg mendung dek kerane Man U yg kalah dgn mata 6-1..
kuciwa!!sobs* sobs* sobs*
http://www.sinarraudah.com
opss..ketepikan mood kuciwa tu..ade mende penting yg cma nk mintak tlg dr uols..

ada seorg blogger menyampaikan kat cma,rakan blogger kita Amy Sinar Raudah  diserang demam denggi dan keadaan dia agak membimbangkan..cma pun tros pergi ke wall amy utk mengesahkan khabar tu.. terima kasih kak krn inform kt cma..dr komen terdahulu dari amy menyuarakan rasa tidak sihat dek demam panas yg melanda..huhu..

mmg sekarang perubahan cuaca yg x menentu...cma sendiri baru baik dari demam..anak2 pun baru sembuh..huhu..mmg kena berjaga2 dgn kesihatan kita..

buat amy..cma doakan semoga amy cepat sembuh!rajin2 mkn ubat,ikut nasihat doktor dan jaga kesihatan & diri..no wonder la terataknye sepi x berupdate..


get well soon dear!


*takziah juga atas kematian yg x diduga pelumba moto gp semlm di litar sepang..RIP.
(video)


notacmot~segalanya kehendak allah yg esa..
cma..?berserah..pasrah redha..~




♥Ucapkanlah لا إله إلا الله محمد رسول الله♥

23 October, 2011

.: ceR Like! :.

السلام عليكم ورحمة الله.... 
hye readers...semoga kalian semua sentiasa berada dlm rahmat dan dilindungi allah selalu...

mengantuknyer la tgh ari bute ni..muehehehe...selesai kemas umah..masak..tidokan ank2..masanye utk cma melawat teratak biru ni....^_^

ape cer???
cma erm....nk ajak rakan2 blogger semua support cma utk LIKE kat
 

ni sbnrnye n3 xde kje cari kje...hehehe..

notacmot~mekasih kerana membantu...sayammmm uols ketat2.. 

♥Ucapkanlah لا إله إلا الله محمد رسول الله♥

22 October, 2011

.:Rasa yAng ku PenDAM :.

السلام عليكم ورحمة الله....
hye readers...semoga kalian semua sentiasa berada dlm rahmat dan dilindungi allah selalu...

ari ni rase mcm nk memblues jiwangkan diri plak..godek2 folder lama terjumpa satu nukilan ni..x hengat cma amek dari mana..tp sesungguhnya..nukilan ini sgt mendalam..terima kasih utk tuan yg mereka nukilan ni..tp maaf..cma dah ubah suai sikit2 ikut naluri ni..

Aku beri semua rasa yang kau mahu..
Aku beri dengan rasa yg ikhlas..
Biar aku lelah tiada daya kamu semangat aku..
Biar aku hidup tanpa udara..

Sungguh..

Kamu Cintaku..
Kamu Kasihku
Kamu Sayangku
Kamu Rinduku..

♥. .♥.. ♥.. ♥..


 Kamu terindah..
Kamu  jiwa ku..

Kerana kamu aku semakin kuat melangkah..
Melangkah  aku PERGI bukan kerana benci..
Melangkah aku PERGI bukan kerana marah..
Melangkah aku PERGI kerana...

Ya!jujurnya aku terluka..aku terasa..
Namun aku takkan kembali..
Kembali merebut cinta kamu yg x pasti
Aku mula belajar hidup dengan semua rasa..

Belajar untuk memahami...
Belajar untuk menerima..
Belajar untuk memaafkan..

For reach something that you can have...
Like reach your dying day...
Let bygone... be bygone...
 ~I will miss to missing you~ 
♥. .♥.. ♥.. ♥..

Notacmot~huhuhu...truly..i mIss yOu!

♥Ucapkanlah لا إله إلا الله محمد رسول الله♥

21 October, 2011

.:kitab bible :.

السلام عليكم ورحمة الله....
Hye readers...semoga kalian semua berada dalam lindungan dan rahmat allah selalu...
Selamat pagi..

Alhamdulillah....huhhu...dah hari jumaat la..

Perhiasan dinding menyerupai ayat dalam kitab bible??

“PENTING ...tolong sebarkan. Moga Allah SWT akan membalas jasa baik anda.Yang pasti............ ini bukan ayat al-Quran

Semoga kita semua berhati-hati jangan sampai terbeli dan digantung di rumah kita. Sebarkan dan maklumkan kepada semua saudara-saudara kita.

Perhatian kalau ternampak penghujungnya ditulis "Surah Injilu Matay" (Terus reject).

Sila baca dan edarkan kepada sesiapa yang tiada blog melalui e-mail. Jika ada blog, copy dan paste ke blog anda. Itulah agenda Kristian, maka berhati-hatilah.

Jangan terpedaya pada rupanya sahaja tetapi tengok dan selidiklah isinya juga. Tengok keseluruhan. Memang ianya nampak cantik sekiranya dibuat untuk menghiasi dinding rumah.
Sekali pandang macam ayat dan kalimah Al-Quran. Sebenarnya ayat dari kitab Bible.”

Sumber~fb

Mood~bercoti ari ni.. ^^

Notacmot~mcm2 la dorang ni....huhuh


♥Ucapkanlah لا إله إلا الله محمد رسول الله♥

♥ Best Pings ♥

♥FaceBook ♥

♥ Library ♥