♥ Pn Belog ♥

My photo
Assalammualaikum :) Saya CMa, Ummi Seri & Faiz, 32 tahun 2017, Salam Perkenalan.. ^_^ ////Comment Disable. Sekiranya ada pertanyaan atau sebarang maklum balas, bolehlah berhubung dengan CMa di :- Shiemacma@gmail.com mekasih :)

04 May, 2011

.::KampunG HaLamaN ku::.

السلام عليكم ورحمة الله....  
Selamat pagi readers..oho..dah tgh hari pun..hehe.....semoga kalian semua sentiasa berada dlm rahmat dan dilindungi allah selalu...

....alhamdulillah..setelah empat hari kami bercuti balik kampung..saya masih dicini...insyaallah...1 minggu ni cma cerita pasal kat kampung je..bole gitu?ahaha..xkira..nk cerita jugak..nak muntah apple pun x pe..

hehe..4 hari yg cukup padat,ketat,penat..tp gumbira.merayap x henti2..haha..meh cma bwk readers semua jln2 ke kampung cma..

nie lah rumah tok n tokwan.
Nie pulak..rupa parit depan tmpt cma berkubang dulu..air die dah x mcm dulu..dulu bersih.1 sampah pun tarak..sekarang ni sudah tercemar dan dah cetek ckit..
parit yg mmg parit
Yg kat bwh ni rupa parit belakang..tempat cma memancing anak2 ikan ngan ikan sepat..guna umpan ulat yg bergulung2 kat daun bunga raya tu,ikat dgn urat batang pisang.(nipis je tali btg pisang tu)
seri n ucu
Nie,padang astanoka..cehh..bukan..nie padang bola sepak..tp tiap2 pagi suka berlarian kat cni sambil mengintai lori2 askar yg balik ke sarang(kem).. ahaha..(gatai)..pakcik2 ngan abg2 askar tu mmg sporting gila..ye la..depa kenai ngan tokwan..satu angkatan dulu..
padang bola
Ini..sawah bendang..suka hirup udara yg nyaman& rehatkan mata dgn kaler hijo..layan beb..
sawah
bendang
Dan yg ni..nostalgia suka duka..pangkin..pangkin tempat kami sekeluarga melepak2 dibawah pohon macang yg  beringin..sambil mengonyeng buah mangga ngan macang yg ranum bercicahkan kicap+gula+cilipadi+belacan. .pergghh..pulak tu ngan air sirap ‘o’.mmg terbaeeekla..
berehat2 kat pangkin

ye..ha kita pose dulo
Notacmot~nk tau kisah budak berdua tu??tggu...

♥ Best Pings ♥

♥FaceBook ♥

♥ Library ♥