♥ Pn Belog ♥

My photo
Assalammualaikum :) Saya CMa, Ummi Seri & Faiz, 32 tahun 2017, Salam Perkenalan.. ^_^ ////Comment Disable. Sekiranya ada pertanyaan atau sebarang maklum balas, bolehlah berhubung dengan CMa di :- Shiemacma@gmail.com mekasih :)

18 April, 2016

Petua : Nak Haruman Pelembut pada baju Kekal Lama?

Assalammualaikum & Hai..
Faiz, klu nampak timbunan baju cenggini. kemaen suka lagi beliau..
buat bungee jumping dari atas kerusi ke atas timbunan kain ni.. bhahahah
Lama tak jenguk blog. Berhabuk bersawang sudah.. Bhahahah.
Ni ada petua cma nak share..

Uols mesti ada yg guna Haruman pelembut untuk cucian baju kan? Cma pun! Hahah.. Guna yg murah tu jer. Jenis kene bancuh dan tambah air. Softlan lavender… wwuuuuuuu… berbunga2 idom! Ngeh ngeh ngeh..

Terima kasih pada tukang share petua ni yer.. Jazakallahukhairan!
Nah.. Cekidaut. Cuma 2 Bahan jer di perlukan..
Pelembut haruman (softener) kegemaran uols
Cuka makan 1 cawan (tak kesah jenama ape.. tapi cuka makan yer.. jangan boh cuka getah plak. Tak dapek den nolong eh :p)

PAKAIAN BERBAU HARUM LEBIH LAMA.

Sediakan air yang dicampur softener tidak kisah apa jenama. campuran softener tadi pula ditambah dengan secawan cuka makan. Gunalah la untuk bilasan akhir pakaian anda.

Hasilnya tersangat WOW!!!. Wangi dia tahan lama sangat, ditambah pula pakaian jadi bertambah lembut dari biasa & mudah digosok.
Walaupun pakaian disimpan dalam almari wanginya tahan dekat 3 minggu.


Cma tak cuba pun petua ni lagi.. baru je dapat tadi.. hahha.. selamat mencobaaaa..

♥ Best Pings ♥

♥FaceBook ♥

♥ Library ♥