31 July, 2012

✿ Buffered Earning For July [4th] ✿

......بِسْـمِ اﷲِالرَّحْمَنِ اارَّحِيم
....... السَّلاَمُ عَلَيْكُمْ وَرَحْمَةُ اللهِ وَبَرَكَاتُهُ

Semoga anda semua senantiasa berada didalam lindungan dan rahmat allah yg maha esa selalu…
Salam petang…


Alhamdulillah… Ade BE yg masuk..rasanya last utk bulan ni…
Yg x bestnye ade 3 BE yg dah jadi ME…adela keciput hasilnya menempel kat terarak ku ini… Jadilah…sape nk bagi… ^^_.. Ini menjadikan ade 2 BE yg running di blog ini..

Terima kasi wahai Mr Nuff..jgn segan3 nak bagi BE lagi yo… Hermm…rasanya bulan 7 ni la paling byk BE masuk… hihihi…

Ini semua kerana anda2 yg datang singgah ke teratak cma ni… Alhamdulillah… Tanpa uols semua,xde mende ni… Terima kasih ye.. teruskan menyokong belog cintai aku seadanya…

Sayang korang & Mr Nuff ketat2... Miahahaha… ^^_

di tembak pada jam 2 ptg tadi

mcm genting da.. huk3..

*Oh ye…pagi tadi kat Petaling Jaya ni Hujan lebat… Rahmat sungguh..
Pastu masuk tgh hari udara berjerebu..teruk sgt.. kabur pandangan mato..
Kat kawasan uols jerebu tak?*


NotaComot~ sekadar catatan peribadi..


♥Ucapkanlah لا إله إلا الله محمد رسول الله♥

✿BuBuR LamBuk ✿

بِسْـمِ اﷲِالرَّحْمَنِ اارَّحِيم
... السَّلاَمُ عَلَيْكُمْ وَرَحْمَةُ اللهِ وَبَرَكَاتُهُ


Semoga anda semua senantiasa berada didalam lindungan dan rahmat allah yg maha esa selalu…
Salam Pagi… Salam Ramadhan yg ke 11 ^^_

Bubur lambuk : Ehsan Google
Bercerita pasal bubur lambuk ni, Cma cukup suka mkn bubur lambuk..
Susah nk dpt bubur lambuk taw.. Dalam setahun, Sebulan je dpt rasa.. [walaupun sendiri boleh masak, Tp nk rase yg org surau/masjid msk dibulan ramdhan jugak!] miahahaha…

Selalunye,bila bulan Ramadhan ni, Bubur lambuk la yg cma tunggu2.. Kadang tu, bila keja pagi, balik je dari keja ajak mak meronggeng nek moto pegi surau/masjid yg mengedarkan bubur lambuk ni…pegi serbu.. Dpt sebungkus pun jadi la..Dah jadi 1 tebiat,cma akan hulurkan sumbangan dalam seringgit dua bila amek bubur lambuk ni..

Bubur lambuk : Ehsan Google
Asal dapat je mulelah tersenyum kambing atas moto … happy o0o0o0o… terasa dunia ini ana yg punya! Miahahaha…

Bila dpt berbuka dgn bubur lambuk, kenyang sampai berbuka esoknya..bangun sahur pun just minum air suam ngan kurma je…ngeh3

Nampak gaye seri ngan faez pun suka mkn bubur lambuk ni… hihihih…

NotaComot~ uols suka makan bubur lambuk? ^^_


♥Ucapkanlah لا إله إلا الله محمد رسول الله♥

30 July, 2012

✿ Coretan Dinihari ✿

بِسْـمِ اﷲِالرَّحْمَنِ اارَّحِيم
.... السَّلاَمُ عَلَيْكُمْ وَرَحْمَةُ اللهِ وَبَرَكَاتُهُ

Semoga anda semua senantiasa berada didalam lindungan dan rahmat allah yg maha esa selalu..
Selamat malem...Eh eh.. memalam bute ekau hapdet belog cma?? miahahaha...


.....^^_
Ada yg masih terjegil lagi bijik mata mcm shaye?? ooo....tgh nyeyak tidur..oshem.. cma ni je ha..xtau kenapa mata masih xmau lelap2 even dah 2 3 kali terkuap2 sampai berair bijik mato...~_-"

Sudah ramadhan yg ke 10 kan.. alhamdulillah di beri kesempatan oleh allah taala utk meneruskan hidup.. =) 

Memalam bute ini rase mcm nk melayan hati japs.. miahahaha... ^^_

Kita manusia akan terus berjalan di atas garisan takdirNya....
Dalam suka atau duka
Dalam tawa atau tangis
Dalam gembira atau sedih
Kita akan terus tetap berjalan..

Sampai satu masa yg Dia tentukan nanti kita akan kembali padaNya
Membawa amalan dan dosa2...

Kita punya pilihan...
Janji Allah, jika kita ikut apa yg disuruhNya...
Janji Allah, orang2 mukmin akan bertemu kembali dengan orang2 yg dicintainya...

Dengan syarat....kita jg amalan, jauhi yang mungkar dan ajaklah orang berbuat kebaikan...
Walaupun kadangkala perkara yang mudah ini terlalu amat sukar untuk dilakukan...

kerana kita manusia yang khilaf..
Tapi...kuatlah dan tetaplah berpegang pada perintahNYA...

Okey..Nampak gaye kena paksa jugak lelap ni...kalo x..tak bangun sahur la jawabnye kol 4.30 am nnti...

NotaComot~ Terkadang diri ini MERINDUI mu..Tapi...iskkhhh...Istiqomah.. =)


♥Ucapkanlah لا إله إلا الله محمد رسول الله♥

27 July, 2012

✿ Solat Terawih : Pengalaman pertama bawa Seri solat di Masjid ✿

Assalamualaikum… 
Semoga kalian semua senantiasa  berada didalam lindungan dan rahmat allah yg maha esa selalu…
Salam Petang… ^^_.

lihatlah diriku yg comel ini... hhihihi

Alhamdulillah…Kita masih diberi Allah kenikmatan hidup hingga saat ini…
Seperti yg dijanjikan kelmarin, hari ni cma nak bercerita ttg pengalaman pertama bawak anak2 iaitu Seri pergi menunaikan solat sunat terawih di masjid. [Ini juga pengalaman pertama seri ke masjid.] Mula2 tu seri agak jakun jugak,dia tgk ramai Jemaah wanita bertelekung. Menyengeh je sorang2 dia..hihi.

Sblm ape2, Dari umah lg cma dah pesan kat seri, pesan byk byk byk byk kali jgn nakal dan jangan kacau Jemaah lain tgh solat. Seri pun angguk2 sambil cakap “ye” “ye”…

Sampai je dlm dewan masjid,cma amik saf paling kiri sekali,dekat dgn dinding. Barisan 1 dari belakang. Kiranya kat belakang saf kami ade 1 baris lagi saf..tp x penuh.

Ajak seri amik wudhuk dan mase nk tunaikan solat tahiyatul masjid tu, Tawakkal ajela moga2 seri dok diam x kacau Jemaah lain.Cma bg pilihan samada nak ikut solat @ pun duduk je.Seri pilih nak ikut solat.

Alhamdulillah…Selesai menunaikan solat tp kurang khusyuk sbb xdpt tgk seri bila dia gerak ke belakang ckit.Sambil2 menunggu azan isyak.Jenuhla cma dok bg ceramah am kat seri, masjid tu ape, terawih tu ape,jgn buat bising,jgn kacau org lain solat.
Hermm..sepintas lalu je die dgr,angguk2 pastu ckp “ye’ ..“ye”..X mengapela seri. Pelan2 ikut,lama2 nnti fahamle kamu. =)

Masa yg paling saspen pun tiba. Abis je Azan isyak berkumandang, buat solat sunat 2 rakaat. Time ni seri behave. Ikut je…Ketidaktenteraman tu muncul bila time kami nak rapatkan saf2 ade la kakak ni ngan anak dia, [baya seri agaknye] bersebelahan dgn kami.Kiranya kedudukan tu,
Seri rapat ke kiri dinding + cma + anak kakak tu + kakak tu + sambungan Jemaah lain.

Seri ni jenis yg suka menegur dan berkawan.Time ni pulak la die nak berkawan dan bersembang. Bayangkanlah mereka ni dok berchit chat bahase budok2 sambil cma di tgh2.Nasib jugak mase rukuk dan sujud seri turut sekali.Cuma mase berdiri tegak tu je la dorang ni dok bergossip.

Selesai solat,seakan memahami,akak tu alihkan anaknye sebelah kanan. Jadinye, cma dan kakak tu jadi tembok besar antara mereka.. ehehehe.. :p
Aman kejap.. dptla cma tunaikan sunat slps isyak pulak.

Cma Cuma buat 8 rakaat je, sbb imam akan berhenti tazkirah dan sambung semula lps tu,Alhamdulillah, sepanjang 2 mlm menunaikan terawih bersama seri,she was gud gurl, Cuma bila dah cepat mesra ngan kawan baru tu, hilang dari pandangan kejap bila dia main2 kat tepi belakang dewan tu..panjat2 segala bagai. Alahai.. seremmmm jgk la..takut2 klu dia turun tangga dan kacau Jemaah kat bawah pulak [cma solat di dewan tingkat atas]. Haru je nnti…

Umi doakan seri menjadi anak yg solehah dn taat pd perintah allah :)

Alhamdulillah.. Seri dah besar sekarang. X salah cma bwk dia pegi terawih lg.dan harap2 dia akan behave sepanjang mlm terawih nnti..

Mmg satu pengalaman yg baik utk cma.Betullah kan,selagi kita x cuba, selagi tu kita x tahu mcm mna. Silap cma sbb dok mind set seri ssh nk kawal.*dush*

Err..terpanjang pulak ceritaku disini..hihih..klu nk baca tu skip2 je le..
Alhamdulillah…semoga allah beri kami kekuatan utk terawih yg seterusnya.

Utk seri: Good Girl anak umi.Mcm ni la baru dpt pegang title “KAKAK”.
Umi tahu anak2 umi ni baik2 dan cerdik2 akalnye..Cuma nakal je yg byk..hihihi.

NotaComot~ Lepas ni nk ajar dia puasa plak… Mudah2an okey…





♥Ucapkanlah لا إله إلا الله محمد رسول الله♥

26 July, 2012

✿ Misi Kami ✿

Assalamualaikum… 
Semoga kalian semua senantiasa berada didalam lindungan dan rahmat allah yg maha esa selalu…
Salam pagi…


Muehehe…Bulan Ramadhan ini bermulalah misi kami suami isteri iaitu…
Misi mengempiskan perut dan misi menurunkan berat badan ketahap ideal...Keh3…

Misi kauuu…
En asben cma skrg sudah mula mengambil susu dari produk Alpha Lipid ii.
Dan cma pulak sedang mengambil produk dari Acai Berry..Baru je mula amik produk ni…blm Nampak ape2 kesan lg..Cuma..perut tu senantiasa kenyang ajela..ehehe…

Alpha Lipid SD ii

Bile lagi kan?? Dalam bulan puasa ni ajelah dapat mendisiplinkan nafsu mkn kita selain menunaikan tanggungjawab ibadah berpuasa.

Acai Berry Soft Gel

Cma xpe,mmg kurang mkn nasi.Cuma En asben je hard core ckit… huhuh.. Sabar ye abg… Ayg sentiasa support abg dari belakang. Moga2 hasrat abg nk control berat badan dan mengempiskan perut terlaksana..
Chaiyok3…!!!

NotaComot~ Dah timbang berat badan…Nampaknye jarum tu tertumpu je kat angka 58kg tu..Ternanti2 berjayakah misiku menurunkan jarum iteww ke angka 50-55kg??
v_v”


♥Ucapkanlah لا إله إلا الله محمد رسول الله♥

25 July, 2012

✿ Seri : Jom Solat Terawih! ✿


Assalamualaikum… 

Semoga anda semua senantiasa berada didalam lindungan dan rahmat Allah yg maha esa selalu…
Salam petang… ^^_

Jeling menjeling..
Hai untie2 dan uncle2 ... Puasa tak hari ni? Seri pose.tp kejap je..bangun tidur td dah mintak umi buatkan susu..hihih..selamat berpuasa ye semua..

Khusyuk sgt la tu sampai pejam2 mate dia..hhihi
Seri suka kacau umi bile umi tgh solat. Bila tgk umi solat, Seri pun terkedek2 nak solat sama. Mase tu seri xde telekung. Jadi,umi pakaikan seri telekung umi yg lagi satu. Besarrrrrnye… Tp seri suka bila kain tu kembang2 macam gaun bila di tiup angin.

suka bila dapat mengacau uminye solat..rrrr =)
Ari tuh, umi ade belikan telekung solat yg baru utk seri. Seronoknyeee…
Lepas ni blh la seri ikut umi pergi solat terawih sbb umi ckp klu seri jadi gugurl yg baik umi nak bawa sekali… 

senyum  xnmpk gigi.. ^_^
Seri dah pegi ikut umi solat terawih semalam..errr.. nak tahu apa seri buat sepanjang umi mengerjakan solat?? Tu kena tanya umi la. Sbb seri … hihihihi…


sejuk hati umi tgk dahi kamu mencecah sejadah... ;'(
Paling suka pic yg ni.. Sebak je tgk..='(
NotaComot~ Nnti Cma ceritakan pengalaman pertama bawa seri pergi menunaikan solat terawih di masjid. Ada yg dapat meneka tak ape yg berlaku?
=D



♥Ucapkanlah لا إله إلا الله محمد رسول الله♥

✿ Kita & MEREKA ✿


Assalamualaikum… 

Semoga anda semua senantiasa berada didalam lindungan dan rahmat allah yg maha esa selalu..
Salam pagi rabu ^^_

Allahurabbi… =’(
 
*
*
*
*
*
*
*
*
*
*
*
*
*
*
Tempat Mereka & Tempat Kita

.:Anda lapar dan dahaga semasa puasa??? Ingatlah sesungguhnya ada lagi yang lebih lapar dan dahaga dari anda:.

NotaComot~Sentiasa bersyukur diatas kurniaan allah yg maha esa buat kita kan.
Alhamdulillah~



♥Ucapkanlah لا إله إلا الله محمد رسول الله♥

♥ Ping Terbaik ♥

Blogged.my