♥ Pn Belog ♥

My photo
Assalammualaikum :) Saya CMa, Ummi Seri & Faiz, 32 tahun 2017, Salam Perkenalan.. ^_^ ////Comment Disable. Sekiranya ada pertanyaan atau sebarang maklum balas, bolehlah berhubung dengan CMa di :- Shiemacma@gmail.com mekasih :)

03 June, 2011

.::BiLa deMam menYerang::.

السلام عليكم ورحمة الله....
Selamat pagi readers...semoga kalian semua sentiasa berada dlm rahmat dan dilindungi allah selalu...

google ads
Huhu…sekarang ni mmg musim demam kan..budak beralih bulan ke,berubah angin ke,beralih musim ke..semua ado..semlm ptg faiz diserang demam panas..bergegas cma amek 1/2day la balik ke umah..

Sebenarnya,kelmarin malam lagi badan dia dah panas..tp ingatkan panas biasa..budak2 kan kalo pas bangun tido,bdn meka panas..bagun pagi tu,dia oke..Cuma muka dia kelihatan sembab je la..tup2 kol 4 cma dpt kol,:badan faiz panas..huhu..bw g klinik..masuk ubat montot..alhamdulillah..demam dah kebah.pagi ni..alhamdulillah..Cuma sesema ckit je..
google ads-ubat masuk montot*
Abis anak2 demam..tiba pulak giliran abahnye yg demam..hari yg sama pulak tu..mlm tu pulak,en hubby mengigil2 kesejukan..tp cma rase badan dia panas.. huhu..mengadu sakit kepala je..mkn ckit muntah balik..cian kat dia..x bole jadik.salin baju,mlm tu jugak kami ke TTDI 24 jam...kate doctor,en hubby demam dan diberi suntikan.pastu ubat gastric...huhu..lama en hubby x diserang demam yg kritikal camni..serius,sepanjang kami berkahwin ni..kali ke 2  die di serang demam dan sakit kepala yg teruk..huhu.=.=’

Cma riso kalo en hubby fengsan je..jenuh nk angkat..berat!>”hehe..gurau ye syg..
En hubby cma ni ade darah tinggi & asma.tu yg bertambah2 risau..huhu....
Alhamduillah..mlm tu pas kene cucuk,dah kebah ckit panas badan,,tp kepale masih terasa berat..
google ads
Huhuhu..dugaan sungguh..alhamdulillah..pagi ni,mereka dah sihat..baik en hubby,baik si faiz.dah bole main kejar2..kui kui kui..

~lapang dada & hati seorg ibu & isteri ni...

*Petua yg cma amalkan masa mereka demam.”asam jawa” x tau lah uols camana..tp cma guna air asam jawa utk minum ngan jeram kat kepala..tepek2 air perahan pekat asam jawa tu kat kepala dan seluruh badan..mula2 mmg dorang sejuk mengigil..berselimut toto bagai..pastu,dah.terebang semua.panas.kata mak cma,”tu tandanya panas dlm badan dah kuar”
google ads
Ade sesiapa nak share petua kurangkan demam panas??

Notacmot~demam oh demam..mmg sekarang musim x menentu..kat pj ni,kejap ujan,kejap panas..fenomena ni..

♥ Best Pings ♥

♥FaceBook ♥

♥ Library ♥