♥ Pn Belog ♥

My photo
Assalammualaikum :) Saya CMa, Ummi Seri & Faiz, 32 tahun 2017, Salam Perkenalan.. ^_^ ////Comment Disable. Sekiranya ada pertanyaan atau sebarang maklum balas, bolehlah berhubung dengan CMa di :- Shiemacma@gmail.com mekasih :)

10 July, 2015

Seri & Faiz : Ragam Anak

Assalammualaikum & Hai ..

Hehe..lama cma tak tepek cerita pasal anakanda berdua ni..
Alhamdulillah.. dua dua pun sihat.. baru je abes exam bulan mei lepas..
Alhamdulillah.. dua dua pun dapat keputusan yg memberangsangkan..

Seri dapat no.1 dlm kelas dgn keseluruhan markahnye 96% - 100% ..
Doa2 ringkas pun banyak dia dpt hafal.. surah2 pendek pun lulus jugak (hafazan)
Bunga2 hati umi ni ha…membaca dan mengeja pun Berjaya jgk.. heheeee

Faiz dapat no.5 dlm kelasnye.. markah pekse pun dlm 78% -80% . usaha lagi ye dik..
Doa2 ringkas dan surah2 pendek pun Alhamdulillah.. sama naik dgn kakak seri..mmbaca dan mengeja tak lepas lagi
Seri terpilih utk menyertai hafazan peringkat sekolahnye...doakan kejayaan seri yer!

Sekarang ni derang tgh hafal ayat kursi.. walaupun sepatah sepatah, tapi dah nak masuk ayat penghujung dah.. Alhamdulillah.. seronok umi rase.. semoga mmbesar menjadi anak yg soleh solehah.. (lupa nak snap report card derang) huhuh..

Bab puasa? Adeh… masih gagal lagi..

Seri setakat ni dia masih nak berpuasa.. mcm minggu pertama hari tu, puasa setengah hari.. minggu kedua puasa tak makan ( tapi minum) nak minggu ketiga ni cma usahakan ajar dia utk pose penuh.. (doakan..doakan.. aminn)

Faiz? Budak bertuah ni lagi hebat.. hehe.. mmg tak berpuasa dia.. jenuh  mengtrain.. tak lepas2 lagi.. bila dah haus sangat terus pi carik air.. adehhh..
Tapi kat sekolah dua2 jaga adab, tak mkn tak minum.. baguih baguih..

Hmm.. nak mendidik anak ni mmg perlukan kesabaran kan? Cma sendiri pun kadang2 naik hantu jgk dengai perangai derang..tapi tu lah.. marah mcm mana pun sapa tak sayang anak kan..? org tak berperikemanusiaan jer yg sanggup dera anak sampai cacat gitu *nauzubillah minzalik*

Cma sekarang tgh focus solat.. tgh derang ni bersungguh2 nak belajar solat, eloklah dgn cma sendiri mengrajinkan diri utk ajar diorg.. seri, bacaan & surah2 semua dah lepas. Kiranya, kena touch up sikit2 lagi,nak lengkaplah solat tu, Cuma faiz jer banyakkkkk lupa..ini budak banyak mainnnnn.. hahaha.. mak kamu ni stress anak.. adeh.. pelan pelan…pelan.. (doakan cma kuat yer kwn2 semua)

Huhu…sekian citer panjang lebar … seri dengan faiz sampaikan salam assalammualaikum & peluk cium buat semua yg sudi singgah baca entri merapu ummi ni sampai habes.. heheeh
*allahuakhbar.. kejapnye masa berlalu pergi..tak terasa dah nk masuk ke 10 mlm terakhir Ramadhan.. malam lailatulqadr..sama2 kita menjadi tamak haloba merebut keberkatan malam seribu bulan ni..dan semoga allah menerima segala apa yg kita kerjakan.. aamin.. aamin..*

♥ Best Pings ♥

♥FaceBook ♥

♥ Library ♥