♥ Pn Belog ♥

My photo
Assalammualaikum :) Saya CMa, Ummi Seri & Faiz, 32 tahun 2017, Salam Perkenalan.. ^_^ ////Comment Disable. Sekiranya ada pertanyaan atau sebarang maklum balas, bolehlah berhubung dengan CMa di :- Shiemacma@gmail.com mekasih :)

09 September, 2014

Aku Doktor, Kau Sakit

بِسْـــــــــمِ ﷲِالرَّحْمَنِ الرَّحِيم
السَّلاَمُ عَلَيْكُمْ وَرَحْمَةُ اللهِ وَبَرَكَاتُهُ
Assalammualaikum…
Semoga senantiasa berada didalam lindungan dan rahmat allah yg maha esa selalu..
Salam selasa semuanya…




Hehe.. sape doctor? Sape plak yg sakit? Ni ha.. kisah Anakanda soleh solehah Cma berdua ni…
Diorg ni lately suka sangat main doktordoktor.. ala… scene bila doctor merawat pesakit tu..
Kadang2 cma pun tompang sekaki jadi ‘pesakit’.. mmg sakit betui dikerjakan dek 2 budak bertuah ni..’ummi sakit ape ummi? Saket perut ye..? perut ummi besar.. mesti ada baby kan..” hahaha.. saketttttt~~pffffrtttttt~
              
Seri dan faiz lebih suka membahasakan diri mereka dgn ‘AKU & KAU’
contoh ayatnye :-

Faiz : Kakak..Kau Kejar La.. Kau Kejar La (Men aci Ligan *Kejaq2*)
Seri : Adik, Kau dah makan ke? Meh La Makan Dgn Kakak.. Aku mkn ayam ni.

Nampak tak? Nampak Tak? Cma perasan kata ganti nama ini digunapakai sejak derang tgk  citer Upin Ipin Tu.. upin & ipin kan bahasakan diri diorg aku-kau.


Hmm.. Lantak la nak..Kecik2 ape yg derang nk faham. Marah pun buat abeh boreh jo.. cma kdg2 ade jugak tegur derang ni.. tapi tu lah.. kejap aje.. pastu sambung balik..the end of the day, let it be.. dah beso bleh berfikir dgn waras, insyaallah…berubahlah Bahasa tu ye..

Oh,kelaut pulak citernye.. kehkehkeh..

Selalu kalo ada lakonan doktorPesakit Ni, Faiz- Doktornye. Seri-Pesakitnye

Dok- Husnina Irdina….! *cara nurse panggil bila dah sampai waktu giliran tu*
Pesakit – Saya..!
Dok – Awak Sakit Ape Husnina Irdina? (Oh,pandai pulak bersaye awak mase berlakon yer?)
Pesakit- saya demam doctor. Bby pun demam jugak *sambil kendong bantal busuk*
Dok- ok ok ok.. saya cek dulu.*cek dada,cek mulut,cek dahi*
Pesakit – saya demam doctor.nanti bagi saya ubat entibetik 1,demam 1, batuk . mkn 1 sudu sebelum tido *cehh..pesakit pulak yg mintak ubat*
Dok- ye baik2.nnti saya bagi ubat.Awk amek kt tingkap tu.
Pesakit- mekasih doctor.nnti dtg lagi..

doktor muda ummi ^_^v

Muhaha… ragam ank2 ni mcm2..

*oh ye.. tuan tanah mintak mahap sbb tak dpt nk catch up entry bulan 8 sebelum ni..
insyaallah.. cma boom entri yg start bulan semilan ye... huhuhu... :'(

♥ Best Pings ♥

♥FaceBook ♥

♥ Library ♥