♥ Pn Belog ♥

My photo
Assalammualaikum :) Saya CMa, Ummi Seri & Faiz, 32 tahun 2017, Salam Perkenalan.. ^_^ ////Comment Disable. Sekiranya ada pertanyaan atau sebarang maklum balas, bolehlah berhubung dengan CMa di :- Shiemacma@gmail.com mekasih :)

19 August, 2014

Rempah Gulai yg super sedap!

بِسْـــــــــمِ ﷲِالرَّحْمَنِ الرَّحِيم
السَّلاَمُ عَلَيْكُمْ وَرَحْمَةُ اللهِ وَبَرَكَاتُهُ
Semoga senantiasa berada didalam lindungan dan rahmat allah yg maha esa selalu…
Salam selasa semuanya..


Ni cma nk habaq mai.. hari tu CMa kirim kat Kak Ina IntanBerlian Rempah Gulai Cap Bunga Ros ni.
Spesel mai dari Terengganu..
CMa suka la kelainan dalam rempah gulai ni.. selalu dok msk rempah adabi.. baba’s.. tp hat ni mmg ‘RASA’ dia semacam luar biasa..tak tau nk habaq lagu mana *ceh..tapi kata nk habaq mai* muahaha..

rempah gulai cap bunga ros

Ari tu cma masak kari ayam. Guna rempah Gulai Cap bunga Ros Ni dengan Rempah Masak Cap Bunga Ros. Rasa dia mmg piawwww..rempah dia dah la wangi..sebati kat ayam & kentang tu..rasa dia melekat kat lidah..cukup serba serbi lengkap rempah tu.. wangi dia.. len macam tau… semerbak..dah la wangi..sedap pulak tuh..

rempah kari babas

aduiyai…jgn tak tau..En alan yg makan nasi bertambah jugak pinggannya.. siap puji ‘sedap kari ayang,beli rempah kat mana.. tak rasa mcm selalu’ heheh.. tudia…. Penangan #RempahGulaiCapBungaRos siap hashtag skali tu.. :p


Seriously, Mmg sedap.. tenkiu kat kak ina sbb perkenalkan rempah ni..mmg thorrrbaekkkk.. rasa mcm nk repeat order ja.. ehehe.. baki rempah tu ada sikit lagi.. En alan soh try buat kari kamben plak.. hmm..tak pernah lagi seumoq idup cma masak kari kamben.. takut mengembek je daging kamben kat dlm piyuk tu nanti, nayo den.. mueheheh..tak pe, usaha tanggo kejayaan.

Pada uols yg nk ghaso kelainan dlm masakan gulai, elok la pi cari rempah ni.. cma tak tau kalo k.ina amek order ke tak.. sbb kak ina pun jarang pi ganu.. lagi satu kos postage yg agak mencekik jgk utk sepeket..

Kalo uols g jalan2 ganu, jangan lupa rembat rempah gulai ni yer.. kompom tak nyesal..


Sbb cma sendiri dah try.. wehuuu…. Alhamdulillah.. :) sodapppppp..

♥ Library ♥

♥ Traffic ♥