♥ Pn Belog ♥

My photo
Assalammualaikum :) Saya CMa, Ummi Seri & Faiz, 32 tahun 2017, Salam Perkenalan.. ^_^ ////Comment Disable. Sekiranya ada pertanyaan atau sebarang maklum balas, bolehlah berhubung dengan CMa di :- Shiemacma@gmail.com mekasih :)

05 July, 2014

Resepi Crunchy Caramel Almond

بِسْـــــــــمِ ﷲِالرَّحْمَنِ الرَّحِيم
السَّلاَمُ عَلَيْكُمْ وَرَحْمَةُ اللهِ وَبَرَكَاتُهُ
Semoga Senantiasa Berada didalam lindungan Dan rahmat allah yg maha esa hendaknya... Salam Sabtu semuanya..
Buat ape tu..? posa dak? Alhamdulillah.. hehe..
Hari ni cma nk share resepi Crunchy Caramel Almond.


Bahan-
500 gm tepung Florenta (Klik utk Gambar)
250 Kekacang (kepingan badam, biji kuaci, biji labu, ape2 lah yang kita suka, aa... walnut pun best gak kan)

*resepi tuannya yang asal (campuran 150 gm badam, 50 gm biji labu, 40 gm biji kuaci & 10 gm biji bijan hitam)


Cara-cara:
  1. Satukan semua bahan kekacang
  2. Bakar dalam oven pada suhu 160C selama 5 minit (ni untuk merangupkan bahan2 kekacang, hati2 jangan terhangus sebab nanti jadik pahit)
  3. Satukan semua bahan (kekacang dan tepung) dalam satu bekas dan gaul rata2 hingga semua bersalut sempurna dengan tepung). Sebaiknya kekacang dalam keadaan masih panas
  4. Sediakan loyang empat segi alas dengan kertas minyak.
  5. Tuangkan adunan dalam loyang, ratakan nipis2, kmdn bakar dalam oven (160C) selama 10 minit
  6. Keluar je dari oven, panas2 lagi, terus potong (guna pemotong pizza lagi senang)
  7. Siap, simpan dalam tupperware, jap lagi boleh krup krap depan tv         

Sekian.. cma tak buat lagi.. share jer dulu.. ^_^

♥ Best Pings ♥

♥FaceBook ♥

♥ Library ♥