♥ Welcome ♥

♥ Pn Belog ♥

My photo
Salam Doploh Doploh TiGa. Owner Blog Kejap Ade. Kejap Takde.

11 April, 2014

3 Waktu Dilarang Mandi



Assalammualaikum…
Semoga senantiasa berada didalam lindungan dan rahmat allah yg maha esa hendaknya…
Salam Jumaat… Alhamdulillah…

Baru nk hapdet.. maks bizi betul hari ni..pasal stocktake yg masih tak habis.. wuuuuu…. Mesti kena extend date lagi lepas ni.. wuuu….penat.. :’(

Dah..abaikan.. CMa suka mandi malam..nak2 pukoi  1,2, pagi.. nikmat katanye..tapi mak selalu bising, kalo kerap mandi malam nanti tak elok utk paru-paru.. huhu..
Nak share 1 something..

3  Waktu Dilarang Mandi:-

  • 30 Minit Setelah Solat Asar.
  • Setelah Maghrib.
  • Setelah Isya' sehingga pukul 12 malam.

Penjelasan :

  • 30 minit setelah solat asar itu adalah waktu dimana darah didalam diri kita ketika itu sedang panas, jika kita mandi ketika itu, akan menyebabkan badan menjadi 'lemau' dan penat untuk melakukan kerja
  • Jantung kita setelah maghrib sudah mulai lemah untuk melakukan perkerjaan. Jadi, kajian menunjukkan bahawa ketika ini jika kita mandi akan menyebabkan paru-paru boleh dimasuki air dan boleh menyebabkan paru-paru basah.
  • Setelah solat isya, ini kerana jantung kita berhenti dan sedang berehat,jika mandi ketika ini akan menyebabkan kerosakan jantung akibat kemasukan air.
sebaiknya mandi setelah 1 jam dari jam 12 malam. antara pukul 2 - 3 pagi, itu akan lebih memberikan tenaga kepada badan seperti mana bateri yang telah lemah di cas semula.

Wallahualam bissawab.

Elakkan mandi malam yer!

Selamat berwiken