♥ Pn Belog ♥

My photo
Assalammualaikum :) Saya CMa, Ummi Seri & Faiz, 32 tahun 2017, Salam Perkenalan.. ^_^ ////Comment Disable. Sekiranya ada pertanyaan atau sebarang maklum balas, bolehlah berhubung dengan CMa di :- Shiemacma@gmail.com mekasih :)

31 August, 2013

~ Malaysiaku Berdaulat: Tanah Tumpahnya Darahku ~

Semoga u all senantiasa berada didalam lindungan & rahmat allah yg maha esa hendaknya..
Salam pagi weekend u All..

Alhamdulillah… hari ni, telah 56 tahun Malaysia.. & Kita rakyat Malaysia meraikan Kemerdekaan di negara tanah tumpah darah ini…

Semoga Negara kita kekal Aman & tenteram dan semoga rakyat Malaysia ni sentiasa bersyukur dgn apa yg dimilikinya sekarang…


Tema, maksud dan logo Hari Kemerdekaan 31 Ogos 2013

Malaysiaku Berdaulat: Tanah Tumpahnya Darahku adalah tema sambutan Hari Kemerdekaan Malaysia yang ke-56 yang akan disambut pada 31 Ogos tahun ini (hari ini)
Rasional Logo atau maksud

-Imej grafik bernombor 56 adalah simbolik sempena Hari Kemerdekaan Ke-56
-Imej berwarna merah dan putih melambangkan Jalur Gemilang menyaluti simbol 56 menandakan kecintaan dan keharmonian tanahair yang merdeka
-Bulan Sabit melambangkan kedaulatan.



Didalam kita seronok menyambut kemerdekaan, jgn sekali2 kita Lupa UNTUK mendoakan saudara2 islam kita diluar sana yg masih bergolak.. Ya Allah..Hanya engkau maha mengetahui apa yg Engkau kehendakkan..Semoga Mesir bebas dari kekejaman rejim laknatullah…

Notacomot~ Ujung Minggu yg tak kemana..mana… melepaks jer at umah..


♥Ucapkanlah لا إله إلا الله محمد رسول الله♥

30 August, 2013

~ Petua Hilangkan Batuk ~


Semoga u all senantiasa berada didalam lindungan & rahmat allah yg maha esa hendaknya...
Salam pagi jumaat u all...

ni CMa nk share salah satu petua mujarab yg CMa bru amalkan..


Sesudu Kicap Dengan Perahan Limau Nipis

caranya :~
Selawat 3x Dgn niat semoga allah sembuhkan batuk.
Amalkan 3 kali sehari (Pagi,Petang,Malam).

InsyaAllah u all..
Mujarab..
CMa buat 4 hari je..
Hari ke-5 tu dah kurang batuk.
Mmg kahak tu dibuang kaw2 punya.

Notacomot~Cubelah...Sharing Caring ;)



♥Ucapkanlah لا إله إلا الله محمد رسول الله♥

29 August, 2013

~ CPUV For August ~

Semoga U All Senantiasa berada didalam lindungan & rahmat allah yg maha esa hendaknya…
Salam Pagi khamis u all ^^

Tanpa pjg2 cerita..
Mekasih la kat Mr Nuff kerana meMbagi kepercayaan buat blog CMa utk kesekian kalinya menepek iklan advertiser kat sini…
Dove Samson katanya…
membuatkan 3 CPuv yg tgh running sekarang ni..



Alhamdulillah.. rezeki..
Sape yg jumpe tu tlg jentik ye..nakal tau die ni…hihi.. :p

Notacomot~ Sekadar catatan peribadi Puan Tanah Kedaunggg :p



♥Ucapkanlah لا إله إلا الله محمد رسول الله♥

28 August, 2013

~ WW : Leka Didalam Dunia Sendiri & Salam Takziah ~


Semoga U all senantiasa berada didalam lindungan & rahmat allah yg maha esa hendaknya…
Salam pagi rabu u All…
Mcm bese..Rabu yg tak beberpa nk wordless.. hihi ^^



 #Faiz Dgn Dunianya..Asal Ade mainan,Jalan ini lori faiz yg punya hihi#
Dikesempatan ini, CMa mengirimkan Salam Takziah buat Rakan Blogger kita yg telah kehilangan Ayahandanya yg tercinta.Buat Kak Izan Mama Mia.. Semoga tabah & redha dlm menerima kehilangan ayahanda.Semoga allahyarham diampunkan segala dosa & ditempatkan dikalangan hambanya yg solihin.
Al- Fatihah..


Notacomot~Daripadanya kita dtg, & kepadanya kita kembali.


♥Ucapkanlah لا إله إلا الله محمد رسول الله♥

27 August, 2013

~ Kalau Aku Kaya ~


Semoga u all senantiasa berada didalam lindungan & rahmat allah yg maha esa hendaknya…
Salam pagi selasa semuanya.. ^^

Alahai..smlm badan rasa tak sihat plus ketaq2..jumpe doc die bgi MC.. Siap nk bg 2 hari..tp CMa mintak sehari je.. sian kat dak2 opis..kekurangan staff..Smlm MC pun rase x best je.. walaupun rase tak seronok nk kerja… tp entahlah… hahaha… pepagi dah membebel plak CMa ni.. haisssshhh :p

Nak menarik mood dtg dulu.. moh sesekali kita layan lagu
Kalau Aku Kaya’  ni..

Bil2 jiran keluarga aku bayar selamba weyhhhh ngiaahaha.. :p



Lirik Lagu Kalau Aku Kaya – Altimet feat. Awi Rafael

Kalau aku kaya
Kalau aku kaya

[Altimet]
Aku nak gaya hidup aku berubah
Alangkah indah kalau dah tak susah
Jadi pemilik bukan sewa rumah
Makan tak habis minum tak sudah
Bil api air semua bayar awal
Tulis cek selamba tak risau batal
Masuk dalam bank semua melopong
Dalam akaun ada banyak 0 0 0 0 0

Dan kalau aku mampu
(jangan pening kepala, Aku betulkan semua lubang atas jalanraya)

Buat suka hati aku
(Kamu tak perlu risau, Aku beli semua pokok janji bumi kekal hijau)

[Awi Rafael]
Kalau aku kaya
Hari hari hari raya
Bil-bil jiran keluarga
Aku belanja selamba
Kalau aku kaya
Aku beli segalanya
Bungkuskan semua
Hadiahkan pada mama

Kalau aku kaya (kalau aku kaya,kalau aku kaya)
Kalau aku kaya (kalau aku kaya,kalau aku kaya)


[Altimet]
Aku gajikan driver
Nama dia Schumacher
Dia panggil aku sir
Aku panggil dia der
Der, tolong hantar mak aku pegi pasar
Belikan nasi lemak
Boss engkau dah lapar

Aku belikan Kim K, kain lebih
Pesan dia tolong tutup aurat, terima kasih
Beats by Dre
Next beat by’Ye
Tiap show pakai J’s
Hypeman aku Jay
Biar aku belanja, subsidi gula
Korang kena kencing manis tanggung rawatan semua
Pening apa semua benda aku yang sponsor
Kalau korang takut trafik kita naik helikopter

Dan kalau aku mampu
(jangan pening kepala, Aku betulkan semua lubang atas jalanraya)

Buat suka hati aku
(Korang tak perlu risau, Aku beli semua pokok janji bumi kekal hijau)


[Awi Rafael]
Kalau aku kaya
Hari hari hari raya
Bil-bil jiran keluarga
Aku belanja selamba
Kalau aku kaya
Aku beli segalanya
Bungkuskan semua
Hadiahkan pada mama

Aku beli serba satu (Heh aku beli dua)
Eleh aku angkat lima (Wei aku borong semua)
Bagitahu jiran lama (Sewa mereka kami taja)
Dan kalau anak-anaknya geliga (Kita bagi biasiswa)

Bila aku kaya
Bila aku kaya
Bila aku kaya
Bila aku kaya
Kaya,kaya

Bila aku kaya
Hari hari hari raya (hari-hari ha ha)
Bil-bil jiran keluarga
Aku belanja selamba (rileks-rileks semua aku belanja)
Bila aku kaya (Yea)
Aku beli segalanya (semua)
Bungkuskan semua (ha ha)
Hadiahkan pada mama (mama nak apa)

Bila aku kaya (Kita bukan pergi kedai kereta beli kereta)
Bila aku kaya (Kita pergi kedai kereta beli kedai kereta)
Bila aku kaya (bila aku kaya, bila aku kaya)
Bila aku kaya (bila aku kaya, haih bila lah nak kaya)

Kalau aku mampu
Buat suka hati aku

NotaComot~Kalau saye kaya??? Ha ha ha dan ha! :p


♥Ucapkanlah لا إله إلا الله محمد رسول الله♥

26 August, 2013

~ Hampir 3 Minggu ~


Semoga u all senantiasa berada didalam lindungan & rahmat Allah yg maha esa hendaknya...

Salam Pagi Isnin U all... Oh Monday... merasa ke'blues'an hari ni...
Prfffffttttttt~~


Hampir 3 Minggu? Ape yg 3 Minggu tu?? CMa Pregnant kah?? Hahaha.. Alhamdulillah kalo begitu.. Tapi belum ada rezeki Seri & Faiz nk ade adik baruuuu...

Biar mereka cukup kasih sayang dulo~~ bukan tak mo tambah na...Merancang demi masa depan mereka... bukan masalah kewangan jadi punca... tapi tanggung jawab nk mendidik mereka ilmu dunia & akhirat tu blm digalas dgn sempurna..

hehe... biarlah CMa mendokan buat mereka yg masih belum ada rezeki, semoga Allah murahkan rezeki kalian & dikurniakan cahaya mata :)

Ubat batuk doc bg..

berbalik kpd story, CMa dah hampir 3 minggu menanggung batuk yg teruk.. dah jumpe doc. dah amek ubat, ubat batuk doc je dah 2 botol abes..sekarang ni minum ubat batuk breacol dan nk habis jgk ubatnye..tp belum ade tande2 nk sembuh batuk ni..

malam2 batuk kering..siang2 batuk berkahak..ais mmg CMa pantang....kembung perut dok minum air suam jee..huhuh...

sekarang ni cuba Petua Hilangkan Batuk yg mak sedara CMa bg.. Minum sesudu kicap dgn perahan Limau nipis.. masam2 tp sedap! haha.. baru 2 hari praktikkan..masih begitu jgk batukknye...hmm..tunggu lah dulu..

U all ade tak Petua Hilangkan Batuk?? pleaseeee... huhuhuh...

NotaComot~Hmmm...agak2 ikut petua sendiri..kunyah jer air batu.. hahaha..terukk..teruk.. :p



♥Ucapkanlah لا إله إلا الله محمد رسول الله♥

25 August, 2013

~ Gambar & Gambar ~

Semoga u all senantiasa  berada didalam lindungan & rahmat allah yg maha esa hendaknya...
Salam Weekend u all..

Weekend2 cenggini, penuh dgn Open House & Wedding Invitation.. insyaAllah, mana yg dan , CMa sampai na.. mekasih jemput~~

Entri belum nk basi... raya sebulan kannsss.. muahaha...

Pagi Raya Org pegi beraya..Kami? pegi beraya ke Giant Seremban.. ngiahahahaha

++
++

haahhh.. tu dia model raya Anak Soleh & Solehah tak berbayar..tp bercukai... ha hah ha

++
++

Nak Jugak Selit pIc Anak Soleh ni...

++
++


Datang beraya ke rumah Sahabat di rawang
From Left : Noie, Feeza, Me, Effi (PuanUmah)
Anak Soleh & Solehah :Seri & Faiz

++
++

Semoga persahabatan kita kekal selamanya.. sudah sedekad lebih usianya.. :')

++
++

Ahah! nk jugak tepek muke sendiri yg perasan comel tu.. hahaha.. bersama noie :)

++
++



Menghadiri open House ke rumah rakan skolah dulu.
from left: Lyn with iman, Me With Faiz, Noie (standing), Miera (Pn Umah)
Mekasih miera, jemput kami dtg.. sedapppp miera masak..nyum2!


Notacomot~ Raya yg tak beberapa nk raya.. hew hew hew...



♥Ucapkanlah لا إله إلا الله محمد رسول الله♥

23 August, 2013

~ Jenis Ujian ~


Semoga U all senantiasa berada didalam lindungan & rahmat Allah yg maha esa hendaknya...
Salam petang semuanya.. ^^

Ujian~~


notacomot~ Terkadang allah turunlan UJIAN tu kerana DIA mahu hambanya ingat padaNYA :')



♥Ucapkanlah لا إله إلا الله محمد رسول الله♥

~Cpuv For August & Doa Buat Mereka ~


Semoga u all senantiasa  berada didalam lindungan & rahmat allah yg maha esa hendaknya...
Salam Jumaat semuanya..


Sebelum tu...di pagi hari jumaat 16 syawal penghulu segala hari ini,
Moh ler kite sama2 sedekahkan Alfatihah & Doa buat mangsa2 nahas bas terbalik jatuh dlm gaung di jalan genting tempoh hari..salam takziah buat mereka semua..

Peperangan yg tak henti2 jugak buat CMa rasa mmg btl tanda2 kiamat tu hampir tiba..
bila Palestine dah reda sikit perangnya.di ikuti pulak kekejaman yg belaku kat mesir sekarang...


Allahurabbi..Engkau Maha mengetahui sebaik2 apa yg engkau tetapkan dan mahukan.
Menitis air mata tgk saudara2 islam kita disana dibunuh setiap hari.. di beri asap beracun sampai mereka menemui ajal..tak kira yg dewasa mahupun kanak2.. mengapa mereka begitu kejam?

CMa sendiri nk volunteer g sana mmg tak mampu.Apa yg CMa mampu, Cuma berdoa setiap waktu utk mereka disana..Moga berhentilah peperangan & Kekejaman yg melanda.Semoga rakyat mesir diberi kekuatan utk mengharungi ujian ini.

Dan semoga kita di Malaysia ttp aman & jauh dari keganasan..

Al fatihah~~~

Mukadimah yg panjang... sebak benor rase hati bila update2 di FB kebanyakan pasal pic kt mesir.. hilang selera mkn tp ttp sambung mkn semula.. adoyaiii..nafsu..



dannnnn


Huhu..
Dapat CPUV lagi.. mekasih kat ads & Nuff kerane mempercayai belog ku ini yer...
Klu jumpe,tlg jentik yer die.. nakal ni.. hahaa..


NotacoMOT ~ Alhamdulillah~~~


♥Ucapkanlah لا إله إلا الله محمد رسول الله♥

22 August, 2013

~ Dapat Kad Raya Lagi ~

Semoga u all senatiasa berada didalam lindungan dan rahmat allah yg maha esa hendaknya..
Salam pagi khamis ^^

Baru nk ceciterr psl kad raya yg CMa dapat ni.. ehehe..
Actually hari jumaat lepas dah sampai..baru hari ni nk hapdet.. huhu..

Hand Writing dari m3h.. :) CMa tak mampuu..tulisan cako itik.. huhuh..thanks kak.. :)

Kad raya kali ni CMa terima dari Mama3Heroo (M3H).
Sempena jadi Top 5 Commentators kat blog beliau..
Shukeee ai uols..dpt kad raya… ehehe.. Mekasih Kak :)
Sape2 yg belum kenai dgn kak Fai yus leh je ke Blog Beliau
Seronok bace kisah 3 heroo tu.. terhibur! Hihi..

self print dari kak Zaza bellezza..cantik sangat kad raye ni..thanks kak :)

Dan yg kedua, CMa terima kad Raya dari Kak Zaza Bellezza..
Kak Za merupekan Wife kpd jurulatih Silat CMa..jugak merangkap Rakan Blogger!
Mekasih Kak Za.. Siap ade duet Raya utk seri & Faiz lagi.. bertmbah duet raye anak2.. hihi..
Sape2 nk kenal Kak Za yg Cute Miut Pemilik Pipi Pau ni..jgn malu2..silalah terjah Blog Beliau..

Alhamdulillah…CMa dikelilingi rakan2 alam maya yg penyanyang & baik hati..Rajin dtg komen mcm u all..ttp dtg komen walaupun CMa x jejak balas lagi..Terharunya! Semoga persahabatan kita sampai bila2 InsyaAllah :)

Mekasih u all…sayang korang selalu :)

Notacomot~ Nak tuko epon baru… cepat la cepat… huhuh… :p



♥Ucapkanlah لا إله إلا الله محمد رسول الله♥

21 August, 2013

~ Why Is My Hijab,Your Problem?

Semoga u all senatiasa berada didalam lindungan dan rahmat allah yg maha esa hendaknya..
Salam ptg..

Read More?- click ->Why My Hijab Is Your Problem?

Perbetulkan ape yg salah..
Ikut kewajipan bukan arus kemodenan
Respect your Hijab



No tight
No skinny jeans
No “Bonggol Unta”
No other than ‘Menutup Aurat’



*
*
*
*



*
*
*
*





Yes I can Do It! You Can Do It!..
Muhasabah diri.. :’(


Notacomot~ Gegeh mendidik dinda bongsu sorang ni ikut jejak kakak2nya..
Permudahkanlah segala urusanku Ya Rabb :)



♥Ucapkanlah لا إله إلا الله محمد رسول الله♥

~WW - Mia Sara Nasuha Punya Pasal ~

Salam Pagi rabu..
konon nk buat entri wordless hari ni..hampeh… hahaha..

back to the stories, Anak soleh & Solehah Seri & Faiz ni dok la berzikir kat telinga Ummi..
“Nak Susu Mia..” “Nak Susu Mia”

CMa ni terfikirla jgk.
SUSU MIA mane yg dimaksudkan..

Sekali, iklan tu kuar kat Tb.. OOOOOOooooo.. Iklan Susu Dutch lady Mia yg dengan MUG tu..Faham la den.. adoyai.. pengaruh tb kuat betui.. bahaya.. bahaya…

Makanya.. dengan penuh rasa sukcita kami ummi&abah anakanda berdua ni pun meluru la ke MYdin USJ tempat shopping kami tiap2 bulan mencari membeli susu ni..

Opppssss... Ade tangan Cik seri disitu...

Ha...ghope Dutch Lady Milk Mug Susu Mia ni..

Harga blh tahan kepuk poket. 1kgx3pek free 1 mug= RM49.90.
Jadi kami beli Dua.bagi mengelakkan adik beradik penyayang ni berebut..
Hewhewhew..

Tapikan..agak tertipu jgk, sbb tgk kt iklan tu, mug disediakan dengan penyedut..tapi bila beli, penyedut pun tarak,jadinya rase tak pueh hati disitu..tak puas hati sebab anakanda berdua tu berzikir lagi nk straw *penyedut* mcm yg diiklan kan.. ape salah dakuuuuuuuu??? Huhuhu…

Hmmm… CMa yg tak pueh hati..ataupun mmg Mug tu didatangkan dgn 2 design?? Tp tgk kat kotak utk Susu 123 tahun dgn 456 tahun sama jeee…kuciwa beb.. :(

Notacomot~ Nasib baik jugak mau diorg minum susu dlm Mug ni..huhuhu…



♥Ucapkanlah لا إله إلا الله محمد رسول الله♥

20 August, 2013

~ Mood Nan Hado~


Semoga u all senantiasa berada didalam lindungan & rahmat allah yg maha esa selalu…
Salam selasa u all..

Adoyai… Mood nk menulis menaip kemain M lagi la haiii… huhuhu..
Semlm x berbW.. x berhapdet..

Oh ye.. semlm CMa Emergency Leave dek kerana menjaga anakanda Faiz yg kembung perut +  Sakit Perut.. Huhuhu..Faiz pun sekarang ni asyik nk berkepit je dgn CMa.. memvontoti kemana sahaja diriku pergi.. -_- “

Mekasih pada yg sudi singgah sepeninggalan Blog Daku ini..(Perasan Pemes) :p Ngiahahaha..

Nah tepek bowling scoreboard untuk selection semlm mlm.. tak tercalon nk g Final..Tak de rezeki.. huhuhu…

1st round

2nd round

3round

202 je pin jatuh??? sedeyyyy

Cma pelan2 kayuh mai na… Slow slow and steady

Notacomot~ Selera makan cma yg macam hape ntah sekarang.. tahun lepas pose turun 10kg..tahun ni pose.. NAIK 5KG!! mampu?? Huhuhuhu….



♥Ucapkanlah لا إله إلا الله محمد رسول الله♥

♥ Best Pings ♥

♥FaceBook ♥

♥ Library ♥