♥ Pn Belog ♥

My photo
Assalammualaikum :) Saya CMa, Ummi Seri & Faiz, 32 tahun 2017, Salam Perkenalan.. ^_^ ////Comment Disable. Sekiranya ada pertanyaan atau sebarang maklum balas, bolehlah berhubung dengan CMa di :- Shiemacma@gmail.com mekasih :)

19 November, 2013

RESEPI : Cheesecake Biscuit (Cheseekut) Yang Simple & Sedap!

Tara... Cheesekut Versi CMa =)

Assalammualaikum…
Semoga senantiasa berada didalam lindungan & rahmat allah yg maha esa hendaknye…
Salam Ptg semua.. ^^

Fenomena Cheesekut! Orang semua dah mkn kenyang sampai muak,awak baru terhegeh2 nk p google resepi.. muehehe…

CMa, kalo takde bakar2 bagai ni yg suka..senang kot! Ni pun versi mcm kek batik.tp lg simple dari kek batik. Bahan2 pun senang  nk dapat..meleleh air idung punya teringin nk makan kek berhantu ni..huahuahua.. *sambillapairhidung*Meh kite cekidaut resepi…

Bahan-Bahan:-

1 Pek Biskut Deluxe (Hup Seng)
250g Cream cheese (Philadelphia or Tortura)
½ Tin Susu Pekat Manis
1 Kotak Fresh Milk
Oreo Hancur (Optional)
Nestum (Optional)

Cara- cara :-
  1. Pukul/blend cream cheese tu sampai agak kembang.
  2. Masukkan susu pekat (ini boleh dikurangkan sekiranya takmo manis)
  3. Masukkan 2 sudu fresmilk (ini utk adjust kepekatan bancuhan)
  4. Celup biskut dalam Fresh Milk.(celup ye bukan rendam)Kendian Susun dlm bekas.
  5. Curah/Lapis bancuhan tadi keatas biskut yg telah disusun.Taburkan Nestum/ oreo.
  6. Proses 4&5 ni, diulang sehingga habis.
  7. Lapisan cheese yg atas sekali tu,boh tebal2 sikit. Baru umphh!
  8. Tekan2 adunan tu bagi padat.Hiasla ape2 yg menarik hati, colour rice ke, choc chip ke, oreo ke, nestum ke, pun vole.
  9. Simpan dlm fridge semalaman. Esoknye dah buleh makan.Nyummieh!!


Ini Versi bergambar ye..
Bahan2 utama..mesti ada 4 bahan ni.. CMa guna susu MYRASA sbb die kurang manis & murah ^^

rupa bancuhan cream cheese dgn susu..sptnye cair sikit dari yg ni..tp boleh laa~~

celup biskut dlm susu satu persatu.tapi kalu malas, campak semua mcm ni.. tp kena cpt, klu tak biskut lembik..hohoh

susun dlm bekas cantik2 :)
lapis dgn cream chesee.. buat sehingga habis yerr kalau nk tambah nestum or oreo pun buleh sgt
dah sampai lapisan teratas..kalu nk, bleh deco dgn oreo,nestum, cekelat rice or etc
tekan2 bagi padat pastu simpan dlm fridge. cma letak nunnn kat tempat beku.. hahahaha..overnite lah kamu kat situ
dah siap..rupa lps kuar dari bekas..
comot! mari kita kasi potong...dan potong..
dah siap! jemput makan! =)

Resepi asal cma google..ofcos ade versi derhaka.terpulang isi pewot individu..
Resepi Asal dari SINI.

Sekian.. anak soleh & solehah ni tak suka cheese.sukak lagi dengan kek batik tu.. bapaknya ngan maknya sahaja yg tibai bagi habis..kuikuikui..

jom Cheesekut!! =)




♥ Best Pings ♥

♥FaceBook ♥

♥ Library ♥