♥ Pn Belog ♥

My photo
Assalammualaikum :) Saya CMa, Ummi Seri & Faiz, 32 tahun 2017, Salam Perkenalan.. ^_^ ////Comment Disable. Sekiranya ada pertanyaan atau sebarang maklum balas, bolehlah berhubung dengan CMa di :- Shiemacma@gmail.com mekasih :)

04 July, 2013

~Allergic Pandanus Amaryllifolius ~

Semoga uols senantiasa berada didalam lindungan dan rahmat allah yg maha esa hendaknya..
Salam pagi khamis...^^

Huhuhuhu... bagi saya yg agak ketegaq nk bangun awai ni..masuk kerja koi 7.30am agaklah bluessss... ehehe... klu tak sampai on the time, mesti lewat beberape minit...selalu lps subuh mesti nk nap kejap..yg harunya bila ‘overslept’..



Kejangggg tgk ‘punch book’ ... miahahaha.. mahap la kepade geng yg keje pagi ngan ai..terpakse open segale2  sorang2 sementare saye hanye dtg dgn senyuman.. >_<pang berkali2..

Tu dia mukadimah panjang..Hmmm.. roster baru di adjust.klu sblm ni cma masuk keje kol 8am,sekarang sape yg shift 1 kena masuk kol 7.30am.. agak berdrama nk kejut anak seawai 7pg.selalunye kejut diorg kol 7.30 camtu...sian tgk anak soleh & solehah cma tu..hmm..sabar ye nak.. sebulan sekali jer..

Okey..habis sesi meluahkan perasaan..
Den nk kabau kek korang semuo yg den cukup pantang dgn P... P ape??

P.A.N.D.A.N ! bukan Pondan.. ya...PANDAN..atau dlm bahasa sainsnye  PANDANUS AMARYLLIFOLIUS
 
Ghupe serumpun PoKok Pandan..

Ghupe beberape helaian Daun Pandan..Euuwww...tgk aje kepala dah rase sakit...apekah??

Yg kaler hijau2..daunnye panjang2 gituuu siap ade aroma ‘wangi’ yg menusuk hidung..ewwww...wangi ke? Cma anytime klu bau Daun Pandan rase teruk. Nk Muntah, sakit kepala, berpinau2 giteww.. stress mak.. nak2 pulak kalau bunga rampai dan seangkatan dgn Daun Pandan..boleh mati kejang urat2 pernafasan..

 
Bunga Rampai ditabur2.. yerkkkk!

Betapa saya allergic dgn Daun Pandan ni.klu masak2 tu okay lagi..mcm buat nasi lemak,buah Melaka,Daun Pandan tu dah ‘mati’ jadi baunye kurang menusuk hidung. cma nmpk serumpun Pokok Pandan kat kebun2 orang pun dah rase..ewwww... yerkk..yerkk..yerkkkkk...

Hahaha... sekian cerita cma dgn Daun Pandan . uols ade pe'el mcm cma ni? Allergic dgn bau-bauan.. sesetengah orang tak suka bau daun limau purut la.. daun kesom la.. saya?? Jauhkan itu Daun Pandan dari saya.. klu tidak.. hahahaha.. :p

Notacomot~Daun Pandan oh Daun Pandan... :p


♥ Best Pings ♥

♥FaceBook ♥

♥ Library ♥