♥ Pn Belog ♥

My photo
Assalammualaikum :) Saya CMa, Ummi Seri & Faiz, 32 tahun 2017, Salam Perkenalan.. ^_^ ////Comment Disable. Sekiranya ada pertanyaan atau sebarang maklum balas, bolehlah berhubung dengan CMa di :- Shiemacma@gmail.com mekasih :)

28 May, 2013

~ Seri : Saya Nak Sekolah la Ummi ~


Semoga anda semua senantiasa berada didalam lindungan dan rahmat allah yg maha esa selalu...
Salam pagi selasa...

Ada yg masih menyambung Monday blues hari ni..?
ha... no.no.no..... sentiasa berlapang dada..dan ingat, kerja kita sbenarnya satu ibadah tau... Hihi... :D

Betapa bertuahnya seorang ummi dikurniakan sepasang anak yg bijak pandai...
Seri sekarang semakin memahami tugasnya sebagai seorang kakak.

Bila adik tolong menyepahkan umah.. Si kakak la yg pot pet kat adik jgn sepah2kan mainan..Sian Ummi Penat’ Katanya.. terharu ummi rasa ... huhuhu..

Tapi Kakak Seri Tantrum Dia agak tidak terkawal berbanding Faiz. Dia lebih Manja dan inginkan lebih perhatian dari org sekeliling.. bila Tantrum dia datang tak kena gaya...Ummi tak dpt nk buat kerja 1 hari tu.. kena melayan dia..Kuat merajuk, Cepat tersentuh hati,Dan cepat menangis..Bila moody dia dtg... bersiap sedialah.. huhuhu...

Klu pegi Mall, Ha.. Ummi puji sikap dia.. tak bising nk itu nk ini.. Cuma bila ada kat kawasan alat2 tulis atau buku, dia akan tunjuk minat..amik buku dan duduk kat lantai belek sehelai2..Ada masa dia mintak beli..
 
Hasil Google.. :
Contoh Buku yg lebih kurang sama ada di library seri
SELALUNYA.. ummi dia ni tak beli.. sbb tiap2 sebulan sekali cma akan bawak diorg ke kedai2 tertentu utk tunaikan Hajat diorg tu...Klu pegi Mall mcm jalan2 tu lebih kepada jalan2 & jalan2 carik mkn je..jarang nk beli mainan @ buku.. Cuma kadang2 beli poster yg ada Abjad ABC tu ataupun mengira...

Skg, dia dah kenal tadika.. especially tadika PASTI. Bila lalu je kawasan yg ada tadika ni, mesti pot pet mintak nk pegi sekolah.. bersemangat nmpknya anak ummi ni.. InsyaAllah syg.. tahun depan, seri dah 5 tahun, Ummi bawak seri sekolah ye.. Time tu bolehla belajar dan berkawan...



Minatnya lebih kpd menulis & mewarna.. tapi kebanyakan  hasil kerjanya telah di’musnah’kan oleh faiz.. buku2 semua kena conteng dgn Faiz.. bertuahnyelah anak ummi sorang ni..huhu.. nnti kita g kedai buku beli buku baru utk kakak seri & adik faiz ye..
Sekian..punya pnjg lebar cma taip..muahahaha..

Notacomot~ Setiap Ibu didunia pasti menginginkan yg terbaik buat anak2 mereka.. mcm tu jgk cma.. doakan cma sentiasa menjadi Ummi yg penyabar & penyanyang...Amin....


♥ Best Pings ♥

♥FaceBook ♥

♥ Library ♥