♥ Pn Belog ♥

My photo
Assalammualaikum :) Saya CMa, Ummi Seri & Faiz, 32 tahun 2017, Salam Perkenalan.. ^_^ ////Comment Disable. Sekiranya ada pertanyaan atau sebarang maklum balas, bolehlah berhubung dengan CMa di :- Shiemacma@gmail.com mekasih :)

26 April, 2013

~ CaRa TERBAIK UtK meneGur ~

Semoga uols senantiasa berada didalam lindungan dan rahmat ALLAH yg maha esa hendaknya..
Salam Jumaat ^^ *kejap jer dah jumaat.. huuuu*
Uols.. ermmm.. cma ade masalah cket ni.. nk mintak pendapat / nasihat dari uols yg 
sudi untuk mmbantu..
begini ceritanya... ehem..ehem..ehem..
cma nk tanyala kan... macam mana cara yg terbaik utk kita menegur @ menasihati mereka yg tidak solat.. contoh terdekat yg berlaku.. nak menegur mereka2 ni :~
  1. Majikan / Boss / Orang Atasan kita
  2. Rakan sekerja / Satu @ lain division
  3. Ibu / Bapa / Mertua
  4. Abg, Kakak, Adik Lelaki , Adik Perempuan / Ipar Duai
  5. Kawan huhahuha / Sahabat
  6. Suami / Isteri
  7. Errr.. tuu..AWAK yg tak solat tu..
Maksud cma nk menegur @ menasihati mereka yg kita hormati & sayangi la kan..
Uols pun tau kan... Kita juga menanggung dosa jika tak menegur mereka untuk menunaikan solat setiap kali masuk waktu.




huhuhu... cma ade jugak bagi cadangan berupa 'hint' & mengajak untuk bersolat.. tapi katanya..respon nan hado..
Dan risau jgk kekalau respon negatif yg diterima.. sebagai contoh.. ini contoh aaaa..:-

Alahhhhhhhhhhh
mak/ bapa/ kakak/ abg/ pakwe/ makwe/ bini/ suami haku
pun tak sibuk2 urusan haku,ngko apehal nk sesibuk plak?

sedia maklum.. walaupun solat 5 waktu kita ni ADA yg tak cukup, tapi tegur menegur sesama kita tu wajib kan..??

Sama jugaklah nk menegur mereka supaya menutup aurat mana yg perlu

Macam mana uols?? ade tak cadangan? Help?

Tahu diri ini tak sempurna...
Tapi insyaAllah mencuba terbaik utk jadi yg sempurna di matanya 'DIA'

Maaf jika ada yg terasa..utk kebaikan kita bersama

Notacomot~ Mengharapkn perubahan berlaku.. Huhu..tolong cma yer...


♥ Best Pings ♥

♥FaceBook ♥

♥ Library ♥