♥ Pn Belog ♥

My photo
Assalammualaikum :) Saya CMa, Ummi Seri & Faiz, 32 tahun 2017, Salam Perkenalan.. ^_^ ////Comment Disable. Sekiranya ada pertanyaan atau sebarang maklum balas, bolehlah berhubung dengan CMa di :- Shiemacma@gmail.com mekasih :)

09 December, 2012

~ Teka Teki PenampaU ~


Assalammualaikum…
Semoga uols senantiasa berada didalam lindungan dan rahmat allah yg maha esa selalu…
Salam ptg weekend…

Ni adelah kopipes dari fb je.. saje2 gelak ringan2 dipetang hari….miahahahaha… ^^_

Rase nk tampo..tampo je  okeh… tp bukan cma la.. org yg create teka teki ni.. :p


Lubang ape yang rasanye hangat,nikmat dan nyaman?
Answer: LU BANGun pagi2, tarik selimut pas tu tido balik.

Minyak ape yang disukai oleh lelaki?
Answer: MINYAKsikan pertandingan bolasepak Liga-M (baca dlm nada david teaw :p)

Kuih ape yang bungkusnya di dalam, isinya di luar?
Answer: Kuih salah bikin.

Binatang ape power Karate?
Answer: Kuda belang.cube kira brape black belt dia ade.

Siape yang menemukan dompet kulit?
Answer: Yang menemukan dompet kulit tu.. tolong pulangkan kepada saye yeeee…

Pintu ape yang walaupun dengan 10 org pun tak leh nak tolak?
Answer: Pintu yang ade tulis 'TARIK'

Saya ade 3 kepala,4 tangan dan 5 kaki...siapakah saya?
Answer: Pembohong...

Apa dia 'Jauh di mata, dekat di hati'?
Answer: Usus

Binatang ape yang seluruh anggota tubuhnya kat kepala?
Answer: Kutu rambut

Nenek sape jalannya meloncat-loncat?
Answer: Neneknye si katak

Ape beza sekretari baik ngan sekretari kurang baik?
Answerr: - Sekretari baik..................'Selamat pagi tuan'
Sekretari kurang baik...........'Dah pagi ni tuan'

Ape persamaan Michael Jordan ngan Michael Jackson?
Answer: Dua-dua tak kenal korang...hehe

Tukang ape yang kalau dipanggil, die menjenguk ke atas?
Answer: Tukang gali kubur

Nak mencari sikit punye susah, bile dah dapat buang, ape bendanya?
Answer: Tahi hidung

Ape persamaan kain jemuran ngan telefon?
Answer: Dua-dua kalau dah 'kringgg' bole diangkat..

Knape pokok kelapa kat depan rumah harus ditebang?
Answer: Mestilah kene tebang, sape nak cabut pokok kelapa ...gile ke...

Gajah terbang dengan ape?
Answer: Dengan susah payah......

Apa beza kacang panjang ngan seluar panjang ?
Answer: Seluar panjang kalau dipotong jadi seluar pendek,
tapi kacang panjang kalau dipotong tetap namanye kacang panjang...

Banyak-banyak mi, mi ape yang takleh di makan???
Answer: Misai

Batang ape yang kalau org pegang-pegang nanti kena gatal gatal?
Answer: Batang Keladi

Bulan dan bintang......... mana anak? mana bapak???
Answer: bulan dan ialah anak, tang tu ialah bapak...( Bulandan bin Tang )


Ada orang ni nak naik bas. Dia ada 50 sen jer.Tambang bas ke Tempat dia na pegi tu 60 sen.Camne dia nak pegi tempat tu?
Answer: Dia buat muka seposen jek , 50 sen + 10 sen = 60 sen

Pak Ali ada sebuah ladang, tetapi die nak tanam 2 jenis pokok Iaitu getah dengan koko. Untuk memenuhi cita-citanya dia pun tanamlah pokok getah separuh dan pokok koko separuh, Soalannya pokok ape tumbuh dulu?
Answer: Dua2 tak tumbuh pasal Pak Ali tanam separuh jek..

Burung ape yg boleh berdiri, boleh baring tetapi tak boleh duduk?
Answer: Penguin

Banyak2 katak, katak ape yg bole bercakap?
Answer: Katakanlahhhhhh.....

Tempat apa ni......peserta dia pakai uniform, selalu bertambah & tak akan berkurangan?
Answer: Tempat Perkuburan...seram tak...hehhe

Badannya hijau, matanya merah dan berjalan mengundur, taik warna kelabu taik anjing. apa dia...?
Answer: Lingkaran nyamuk Shieldtox

Negara apa yang banjir dulu lepas tu baru hujan?
Answer: Bahrain

Emak Si Justin ada 5 anak. K-pop, park jin sung, nanako, Leewia. Yang ke 5 siapa?
Answer: Si Justin ler....hehehhe

NotaComot~ Hahaha…entri xdo kojo wehh…. ;p

♥ Best Pings ♥

♥FaceBook ♥

♥ Library ♥