♥ Pn Belog ♥

My photo
Assalammualaikum :) Saya CMa, Ummi Seri & Faiz, 32 tahun 2017, Salam Perkenalan.. ^_^ ////Comment Disable. Sekiranya ada pertanyaan atau sebarang maklum balas, bolehlah berhubung dengan CMa di :- Shiemacma@gmail.com mekasih :)

25 June, 2012

✿ Si Bulus ✿

aSSalamualaikum….

Semoga kalian semua senantiasa berada dalam lindungan dan rahmat allah yg maha esa selalu…
Salam pagi isnin…^_^

Si bulussss…. Si bulussss….
Kat umah mak cma ade 2 eko bulus..seko jantan, yg seko lg betina..
Yg jantan tu kutip kat tgh jalan, yg betina tu pemberian dari jiran..
Si betina kami beri nama kiki .. yg si jantan onen ( kerana bulusnya yg berkaler oren)..

Onen kejenye mkn lepak tido dan merayap..2 3 hari lepas tu baru balik umah mintak simpati soh mandikan bulunya yg bau masam itewww.. bab mandi2 ni selalunye adik cma yg bongsu  rajin.. sbb kedua2 eko kucen ni manja dgn adik bongsu & mak..


Si kiki lak kejenye makan tido dan berlarian dlm rumah..happ go lucky punye bulus...habes semua menda dilanggarnye sewaktu berkejaran sengsorang dlm umah..hahaha...

yg ini...kiki namanye... 




Umah cma xbole bela bulus sbb asben alergik ckit ngan bulu kucen @ pun habuk..klu tidak nnti beliau diserang semput2 @ asma..jadinye..klu nak menumpang kaseh pun,umah mak je la...


cerdik 2 eko bulus ni..klu rase nak membuang sisa toksik dorang akan mmbuang dlm bekas khas kat bilik air..xpayah ssh2 n ak ajor..sendiri tau..almaklumle..umah flat mane ke nak carik tanah.. semuanye bersimen ajo...ehehe..


ini onen namanye..





kakak seri ngan adik faiz pun minat bulus...ade semacam perasaan geram bila tgk bulus tu... menjerit2 kejar selagi x dpt pegang...klu dah dpt...hahaha..lunyai la bulus tu di gomolnye..

Last2 umi jugak kena maroh ngan abah sbb biar dorang rapat sgt dgn bulus..iyelah..sendiri tau xelok dedahkan sgt kanak2 ngan haiwan peliharaan..takut terkena virus ntah ape2..hermm..

uols ade bela bulus gak? suka tak?

♥ Best Pings ♥

♥FaceBook ♥

♥ Library ♥