♥ Pn Belog ♥

My photo
Assalammualaikum :) Saya CMa, Ummi Seri & Faiz, 32 tahun 2017, Salam Perkenalan.. ^_^ ////Comment Disable. Sekiranya ada pertanyaan atau sebarang maklum balas, bolehlah berhubung dengan CMa di :- Shiemacma@gmail.com mekasih :)

16 May, 2012

✿Saya & Siput Sedut ✿

Assalamualaikum..
Salam petang..
Semoga kalian semua senantiasa berada didalam lindungan dan rahmat allah yg esa selalu....
Hasil google
*Siput sedut*
Baru umi tahu yg kakak seri penakut ngan siput sedut..!
Alkisahnya hari ahad lepas yg cma dok teruja ngan budu Tewwww…Mak ade msk siput sedut & pucuk ubi masak lemak..

Mase tgk menyiang siput sedut.. (ketuk buang montot siput tu)..mcm besela..seri ni pun sibuk nak menolong jugak…tgh syok2 die ralit kupas kulit bawang,tetiba ade sekor siput sedut tergolek jatuh dari dalam besen..betul2 depan dia..mula2 tu die rileks lagi..last2 bila siput tu bergerak dan mengeluarkan antenna merahnya dia dah geli2man..dan2 tu bangun larikk menyorok kat belakang pintu bilik.jerit2 Opah…ulat!  Umi….Ulat! hehehe

Hasil google
*sekor Siput sedut sdg berusaha memanjat keluar*
Bertuahnye kakak..gelak kami anak beranak kat situ..hehe..ya ampun..^______^.
Lngsung die x ddk dekat dah..huhu..

Pastu mase tgh makan,cma ade mkn siput ni..sedut punya sedut..tersedak kau..!
Terpelanting kulit siput tu jatuh sekali lagi kat tepi pinggan seri..dia kaget jap..Hehehe.. pastu pura2 nanges..menyakat seri.. “kakak..siput geget umi..tolong amek air suam..huhu”.. dan2 tu bangun amek air atas meja bagi kat umi..huhuh…terharunye la…

Lps tu di kuis2 nye kulit siput tu ketepi dan sambung makan..hehe..baik anak umi ni.. :)

Nyum2..seri x suka siput sedut..tapi umi dia hantu siput sedut..nak2 kalu masak kicap ngan lemak cili padi..
Crottttt crotttt menyedut x toleh kiri kanan *pang*
Korang suka mkn siput sedut tak?


♥ Best Pings ♥

♥FaceBook ♥

♥ Library ♥