♥ Pn Belog ♥

My photo
Assalammualaikum :) Saya CMa, Ummi Seri & Faiz, 32 tahun 2017, Salam Perkenalan.. ^_^ ////Comment Disable. Sekiranya ada pertanyaan atau sebarang maklum balas, bolehlah berhubung dengan CMa di :- Shiemacma@gmail.com mekasih :)

16 April, 2012

✿ KuTu ?? ✿

Assalammualaikum…

Semoga kalian semua berada dalam lindungan dan rahmat allah yg esa selalu..
Salam hari isnin…!
ehsan google
Dah tgh hari pun..huhu..
Uols ade kutu? Maksud cma kutu kepala?parasit yg menumpang sambil menghirup dgn rakusnya darah kat kepala kita,pastu meninggalkan telur2 kutu dan rasa yg amat gatal kat kulit kepala tu..

Cma tipu la klu xde kutu…tp itu dulu..mase zaman hingusan lagi..tu pun sbb berjangkit dgn kawan2 ribena gak..adesss..Sekarang NO NO NO… Tiada kutu kepala dikepala ku ini..Klu kelemumur tu,ya..itu tidak dinafikan...

Dah 2 bulan sejak cma anta seri ke pengasuh..Dok perasan jugak si seri ada masa tu,dia garu2 kepala bagai nak rak..Ingatkan sengaja dok garu2 ( Dia Punya Pe’el Klu Merajuk X Tentu Hala Mesti Garu2 Kepala Ala2 Xgatal Tu)..

2 Minggu lepas,masa nak mandikan dia (cma mesti syampu sungguh2 segala badan dan kepala)..tup2 terperasan menatang aneh kat kepala dia..KUTU!!!..Adoila…Cma cukup sensitip ngan kutu ni tau..Buatnya kutu tu terbang hinggap kat rambut cma..kes naya ja..dah la rambut mengurai- mengurai..mana nk selongkar cari kutu kat kepala ku ini..
ehsan google

Sejak dr hari tu,Cma akan pastikan cma kelebek rambut seri satu persatu dan sehingga hari ini..lebih kurang 10 eko kutu Berjaya dimatikan…dan…dah sah2 la ni kes berjangkit dgn budak2 lain kat umah pengasuh tu.. huhuhu…kenapa?? Kita ni dah sungguh2 jaga kebersihan diri dan anak2..tup2 boleh terkena jugak ngan parasit ni…nak salahkan siapa??

carian google

Entri hari ni buleh dikatakan sebagai entri luahan perasan..nak marah kat sapa xtau la.. Sian kat seri kan..Nak buat macam mane…ni la risiko yg perlu ditanggung bila hantar anak ke pengasuh @ nursery.. huhuh..

Pertolongan: Uols tau dak ade ape2 ubat @ syampu khas utk bunuh kutu dgn jayanya??


♥ Library ♥

♥ Traffic ♥