♥ Pn Belog ♥

My photo
Assalammualaikum :) Saya CMa, Ummi Seri & Faiz, 32 tahun 2017, Salam Perkenalan.. ^_^ ////Comment Disable. Sekiranya ada pertanyaan atau sebarang maklum balas, bolehlah berhubung dengan CMa di :- Shiemacma@gmail.com mekasih :)

30 September, 2011

.:karikatur utusan:,

السلام عليكم ورحمة الله....
hye readers...semoga kalian semua sentiasa berada dlm rahmat dan dilindungi allah selalu...

apekah??
utusan malaysia
Notacmot~tepuk perut tanya kenyang ke x...??hehe..jom mkn..!!

♥Ucapkanlah لا إله إلا الله محمد رسول الله♥

.:perIngatan utk kaum WANITA!! :.

السلام عليكم ورحمة الله....
Hye readers..semoga kalian semua berada dalam lindungan dan ramat allah selalu...selamat pagi..okeh..nak share email dr seorag rakan..i’m sure ramai yg dah tahu...tp pada yg belum tau..jadinye...berhati2lah... jom....
Google ads
 PERINGATAN UTK KAUM WANITA.... MINTA BACA!!!

Peringatan kepada semua !!!!!!!!!!! Ini adalah sangat menakutkan, serupa dengan kes Ms Canny Ong. Pada suatu hari, terdapat seorang wanita yang berhenti di stesen minyak untuk mengisi minyak. Setelah selesai memenuhkan tangki minyak selepas membayar menggunakan kad kredit di pam dan ingin meninggalkan stesen tersebut, atendan di dalam kedai lantas bercakap menerusi speaker dan memberitahu sesuatu yang berlaku dengan kad itu dan meminta wanita itu masuk ke dalam untuk membayar tunai. Wanita itu keliru kerana dia telah selesai mengisi minyak dan pembayaran menggunakan kad kredit telah diluluskan. Dia menunjukkan isyarat tangan kepada atendan tersebut dan bersiap sedia untuk meninggalkan tetapi atendan tersebut sekali lagi menggesa wanita tersebut masuk ke dalam kaunter kedai untuk membayar tunai. Dengan perasaan sedikit marah, wanita itu terus masuk ke dalam kedai dan mempertikaikan tindakan petugas tersebut dan menuduh dia menipu.

Atendan tersebut memberitahu supaya wanita itu bertenang dan mendengar dengan teliti Atendan memberitahu ketika wanita tersebut sedang mengisi minyak, dia telah melihat seorang lelaki telah masuk ke dlm kereta dan bersembunyi dikerusi belakang . Dengan segera beliau telah menghubungi pihak polis. Wanita tersebut terus menjadi takut dan segera melihat pintu keretanya terbuka dan lelaki itu telah menyusup keluar dan meninggalkan kereta itu dengan tergesa-gesa. Kes baru-baru ini didapati mempunyai kaitan dengan ujian untuk permulaan geng jenayah terbaru dimana memerlukan seseorang untuk membawa balik bahagian badan seorang wanita ..

Salah satu cara yang mereka lakukan adalah dengan merangkak perlahan-lahan dan menyusup masuk ke dalam kereta wanita manakala sasaran utamanya adalah stesen minyak atau di kedai runcit pada waktu malam. Kemudian, mereka akan potong kaki / buku lali mangsa menculik mereka dan kemudiannya membunuh dan mencerai-beraikan mereka. Kaedah lain adalah dengan memaksa wanita itu masuk ke dalam kereta kemudian menculik mereka, Sila sebarkan ini kepada wanita lain, orang muda dan tua. Pertama, wanita seharusnya lebih berhati-hati apabila ingin masuk ke dalam kereta pada waktu malam. Kedua, Jangan letakkan kereta di tempat sunyi atau terpencil semata-mata ingin mendapatkan tempat letak kereta percuma! Ketiga, Jika boleh, elakkan memandu seorang diri pada waktu malam! Ini adalah situasi sebenar! Penculikan! Pembunuhan! Putus dan anggota badan dicerai-ceraikan!

google ads
Ini semua berlaku di Malaysia ! Jadikan amalan :

1. Pastikan kereta berkunci setiap masa walaupun anda meninggalkan kereta sebentar.
2. Periksa sekeliling kereta sebelum masuk ke dalam kereta.
3. Sentiasa peka terhadap sebarang tanda-tanda pelik dari persekitaran anda dan individu lain di dalam sekitar umum, terutama pada waktu malam!!!.

Be extra careful,ladies...Please pass this on to all the entire ladies out there and also men who love their ladies!!!..

Notacmot~huhuhu..dah la ke3 tu cma suke buat...adoii.....berhati2.

♥Ucapkanlah لا إله إلا الله محمد رسول الله♥

29 September, 2011

.:LOCATIONS OF PERMANENT SPEED TRAPS :.

السلام عليكم ورحمة الله.... hye readers...semoga kalian semua sentiasa berada dlm rahmat dan dilindungi allah selalu...

Tahukah anda kat mana kamera tersembunyi di pasang utk memerangkap kelajuan di lebuh raya??jom....kite chekdiaut...

Hehehehehehe....

LOCATIONS OF PERMANENT SPEED TRAPS 

 PLUS North Bound (ke Utara)
*Under a bridge at about 456km, Sg Buloh junction.
*Under a bridge at about 459km, Bukit Lanjan interchange.
*Under the overhead restaurant at Sg Buloh.
*Under the last bridge before Sg Besi toll at 309.2km.
*Under the bridge at 296.5km, Bangi junction.
*Under the newly constructed bridge at 289.0km, after Nilai North junction.
*Under the bridge at 286.5km, Nilai North junction.

PLUS South Bound (ke Selatan)
*Below signboard at about 454.6km and 455.2km, Sg Buloh layby.
*Under the bridge after Subang junction at 11.3km.
*Under the bridge at 22km, Bukit Lanjan junction.
*Under the bridge before Mint hotel, Sg Besi Toll. 80km/h only!
*Under the bridge at 302.8km, Kajang junction.
*About 1km south of Bangi junction, both south and north bound outer lanes
*At 296.5km and 297km, Bangi junction.
*Under the newly constructed bridge at 289.0km, before Nilai North junction
*At 285.5km and 285.8km, Nilai North junction.
*On center divider at 251.8km and 253km after Senawang junction.
*After Alor Gajah junction at 213.9km, next to water theme park.
*Behind the right hand crash barrier at 198.4km.

Elite Central Link East/North Bound
*On left hand side at 4.8km after Batu Tiga/Shah Alam exit
*Under the overhead restaurant at USJ/Hicom junction about 8.5km. 90km/h
zone!
*Below the bridge before USJ/Hicom junction at 10.5km.

Elite Central Link West/South Bound
*Under the overhead restaurant at USJ/Hicom junction about 8.5km. 90km/h
zone!
*Below the bridge before USJ/Hicom junction at 10.5km.
*After exit from KLIA toll to the airport, below Jalan Pekeliling flyover.90km/h


NKVE East/North Bound
*300m before Jalan Duta toll, 60km/h!
*Behind crash barrier on the left when going towards Jalan Duta toll, at
24.9km, 80km/h!
*Below bridge at Damansara Junction, 17.5km


NKVE West/South Bound
*Behind crash barrier on the left when leaving Jalan Duta toll from KL, at
25.3km and 25.7km, 80km/h!
*From Jln Duta, below the bridge, 23km, 80km/h zone!
*From Jln Duta, at the underpass at Sg Buloh Y-junction, 22km.
*Behind crash barrier at Damansara Junction, 17.7km and 16.8km
*Below railway bridge at 11.2km
*Under the bridge at Shah Alam junction.

Kesas East Bound
*Under the bridge at 44.8km, downhill run after Puchong junction.

Kesas West Bound

*At Sg Besi side of East Bound Toll. Kuala LumpurCity
*Jalan Duta; below the flyover at the Damansara junction, 70km/h zone.

Klang
*Dual carriageway between Klang and Port Klang. Towards Klang direction, at
about 13km mile stone. 70km/h only!

East Coast
*Road sign at Karak highway is inadequate especially at Y junction; if you
are unfamilar, go slow.
*East bound, downhill run after Raub junction.
*Maran, 60km/h zone.
*Paya Bungor, 70km/h zone.

SPEED TRAPS IN JOHOR
 South Bound
*Tangkak junction.
*Under the bridge after Yong Peng

North junction
*at 97.3km.
*Ayer Hitam junction.
*Sedenak junction.
SPEED TRAPS IN PERLIS, KEDAH AND PENANG

North Bound
*Around Ayer Hitam in 60km/h zone.
*Before Perwaja Steel.
*Sg Petani junction.
*Between Seberang Jaya junction and Sg Dua Toll.
*PenangBridge at island end.Speed limit 80km/h.

South Bound
*PenangBridgeisland end. Speed limit 80km/h.
*About 2km before Juru Toll Speed limit 90km/h.
SPEED TRAPS IN PERAK
North Bound
*Under the bridge at 197.1km and 198.8km, after Kamunting Junction.
*Under the bridge at 204.3km, after Kamunting Junction.
*Under the bridge at 208km, before Kamunting Junction.
*Under the bridge at 214.8km, before Kamunting junction.
*Ipoh Vista Point at about 263km. Speed limit 80km/h.
*Under the bridge at 271km, Ipoh North Junction.
*Under the bridge at 274.4km, Ipoh South Junction.
*Under the bridge at 286.9km, Simpang Pulai Junction.
*Under the bridge at 296km, Gopeng Junction.
*Under the bridge at 352.6km, after Sungkai Junction.
*Under the bridge at 353km, Sungkai Junction.
*Under the bridge at 373km, Slim River Junction.

South Bound
*Under the bridge at 199km, before Kamunting junction.
*Under the bridge at 241.9km, at Kalau Kangsar junction.
*Under the sign post at 296.1km, before Gopeng Junction.
*Under the bridge at 297km, at Gopeng Junction.
*Under the bridge at 300km, after Gopeng junction.
*Under the bridge at 308.6km, after Gopeng junction.
*Under the bridge at 372.6km, at SlimRiver junction.

Notacmot~jadinya...berhati2 lah ye.....


♥Ucapkanlah لا إله إلا الله محمد رسول الله♥

28 September, 2011

.:Wordless wednesday 2#:.

السلام عليكم ورحمة الله.... hye readers...semoga kalian semua sentiasa berada dlm rahmat dan dilindungi allah selalu...
~Husnina Irdina (seri) ~
notacmot~comey x saye...hikss... :)

♥Ucapkanlah لا إله إلا الله محمد رسول الله♥

.:wOrdLess wEdnesDay 1#:.

السلام عليكم ورحمة الله.... hye readers...semoga kalian semua sentiasa berada dlm rahmat dan dilindungi allah selalu...

~Muhammad Husaini Irfan (Faez)~
notacmot~sayang bebear shaye.... :0

♥Ucapkanlah لا إله إلا الله محمد رسول الله♥

27 September, 2011

.:facebook..oH mukaBuku..:.

السلام عليكم ورحمة الله....  
google ads
hye readers...semoga kalian semua sentiasa berada dlm rahmat dan dilindungi allah selalu...selamat pagi uols...muahahaha...semlm saje xmau hapdet blog..(err..ade yg rinduke?hahaha..perahsantan!)..xpe2..yg penting..cma rindu jgak nk berblog n berblogwalking...

oke....sape yg ade mukabuku @ FACEBOOK?..mesti sejak menjak ni ado yg pening pala coz wall nye yg dah terabur kan??cma punya so far, maseh yg lama lg..dan ade tutrorial bagai cara nk kembalikan interface lama tu..tp..still camtu jugak..hehe..meh nk tunjuk sikit interface baru yg dorang dok pening2 tu..

~interface baru yg 'memeningkan' fbians~

makanya..ramai jugakla yg bt tutorial bagai..ade yg berjaya..ade yg masih sama..cma?no komen..
fb cma still yg mcm ni..

~masih yg lama lg....~

dah cuba 2 bahasa baru nie??klu tukar mesti jadik lain..hahaha..

~language 'pirate'..hahaha...ai ai captain!~

~yg nie plak versi 'up side down' hahaha...tunggang terbalik words die..~
apepun...dinasihatkan pengguna muka buku jgn lah cepat melatah dgn meroyan fb ni...sebelum ni dok kalut pasal no hp terpampang kat wall(err..tp tu semua kita dah setting awal2 kn?)dan sade 1 yg cma dok perati pasal ni..

~subscibe~
setahu cma la kan..kan...kan..sejak dari duluuuuuu lagi...mase cma baru berjinak2 ngan fb ni..bila ade rakan2 yg like & comment kat wall sendiri @ wall sesape..mmg notis tu akan keluar kat wall kita..(apa yg dilihat pd wall cma)..jd..xtau napa dok kalut soh klik ape2 yg berkenaan cam atasssss tu..

lagi satu yg ni...
~fb nk caj penggunanye?~
err......yg ni agilah no komen...punyelah bersepah kat wall dorang dok hapdet status ni..tp sehingga ke hari ni elok je on9..xde banned pon..huhuhu...tp xtau la klu next time kan?klu kene caj...???hmmm..akan ku tinggalkan mukabuku ini..hahahaha...betul ke mark zubek (ejaan x betui) nk charge??rugila ang camtu...customer larikk...

huhu...penat berceloteh...uolss jgn marah na...ini ape yg cma rase nk share....sharing is caring...oke..

notacmot~fb oh mukabuku...macam2 hal la.....hehehe...=D

♥Ucapkanlah لا إله إلا الله محمد رسول الله♥

25 September, 2011

.:HatI saket | saket hatI:.

السلام عليكم ورحمة الله....
Selamat pagi....
google ads

hye readers...semoga kalian semua sentiasa berada dlm rahmat dan dilindungi allah selalu...

Huhuhuhu...rasa nk tampo2 je...
hatI ku saket...saket.....
google ads

argghhhhh.....stresssss...
BAD MOOD!
aMARAn keras..jgn kacO cma arI Ni Okeh!!
google ads

notacmot~harap maaf siaran tergendala..

♥Ucapkanlah لا إله إلا الله محمد رسول الله♥

♥ Best Pings ♥

♥FaceBook ♥

♥ Library ♥