♥ Pn Belog ♥

My photo
Assalammualaikum :) Saya CMa, Ummi Seri & Faiz, 32 tahun 2017, Salam Perkenalan.. ^_^ ////Comment Disable. Sekiranya ada pertanyaan atau sebarang maklum balas, bolehlah berhubung dengan CMa di :- Shiemacma@gmail.com mekasih :)

31 May, 2011

.::faiz dah tumbuh gIgI!::.

السلام عليكم ورحمة الله.... 
Selamat pagi readers...semoga kalian semua sentiasa berada dlm rahmat dan dilindungi allah selalu...

Muahaha,Cakkk..kejap jeeeeee.....dah nak ujung bulan..aiyoooo..sudah 31 mei oo..esok dah masuk bulan june..alhamdulillah..masih dikurniakan kesihatan dan umur yg panjang oleh s.w.t...lama x cerite psl faiz...ape kes die ye..hehehe...faiz sekarang dah 11 bulan…bulan depan,genablah umo anak teruna ummi ni 1 tahun..hoyehh..dah tumbuh gigi la die..

Cma perasan,gigi pertama die tumbuh mase die umo 9 bulan..halussss je giginye..yg paling x tahan tu,gigi taring tumbuh dulu..kakak  seri dulu gigi depan 2 batang belah bawah yg tunggul dulu..ayish ni,gigi atas.taring pulak tu..aiyoo…dah pandai mengeget org budak bertuah ni..

Semlm cma cek2 dah ade 4 batang,gigi taring atas 2 batang,gigi bawah depan dua batang,secoet je..semakin menjadi2 die menggigit2 bantal busuk..gatai gusi ye sayang??
Haha..lepas ni bole lah balas dendam kt kakak seri suka gigit ayish mula2 dulu..

Bijak anak ummi ni..cepat belajar..bila soh tunjuk gigi,mulelah senyum sampai ketelinga..menampakkan gigi 4 btg yg putih berseri2 tu..hehe..tp bila marah..mak aih…mengamuknye melepaskan geram..sabar jer la……nk cubit2 pipi tu tau!
Meh layan gambar terbaru anak teruna cma yg sorang ni..
meleleh2 air liur..

geget die....

cakkk..gigi halus secoet..

gigi bawah dah 3 btg..

aaaa...muke baru bangun tido..pinky you...

semua mende nak geget...

ha..kan dah geget...

Notacmot~dan satu lagi…..ayish…ayish…
Tunggu next n3..

♥Ucapkanlah لا إله إلا الله محمد رسول الله♥

30 May, 2011

.::celebrating ISO makan!::.

السلام عليكم ورحمة الله.... 
Selamat pagi readers...semoga kalian semua sentiasa berada dlm rahmat dan dilindungi allah selalu... 
walla……..pasal mkn jer,serah kat cma…cma lah raja mkn..hehehe…makan2 pun maintain diet tau…
oke..sepeti tahun2 sudah..bila ISO sirim audit Berjaya tanpa sebarang kesalahan,chief librarian kami.Ms wong akan celebrate…iaitu..belanja staff2 nye mkn sempena menghargai kerjsama dan kejayaan dlm ISO audit..
tempatnye x buat luar kawasan uni..kat dlm nie jugak!..kami pegi makan kat DELI training restaurant kat dlm uni ni..ala2 restoran 5 star you.tp ini training  sahaje…
jangan cerita banyak!meh layan santapan kami tgh hari tu..nyum2…
model of d day ^_^

sementara menunggu~~~

starter-pumpkin soup
main course-chicken scallope

oyster

my starter-oyster

kak g..nyum2..

tiramisu~dessert

my dessert~euwww..manis syehh

dila,nazz,kak g & me

haniss&ariff
notacmot~tq to our  boss Ms Wong!

♥Ucapkanlah لا إله إلا الله محمد رسول الله♥

29 May, 2011

~can U imagine??~

السلام عليكم ورحمة الله.... 
Selamat pagi readers...semoga kalian semua sentiasa berada dlm rahmat dan dilindungi allah selalu...


Hehe...meh layan sekeping gambo ni..agaknye la kan..camana gambo ni telah di snap??
*
*
*
*
*
*
*
*
*
*
*
*
*
*
*
*
Loading..................
*
*
*
*
*
*
*
*
*
Muehehehe..
*
*
*
*
*

Notacmot~hehehe..cam potoshot je..an?an?an?

♥Ucapkanlah لا إله إلا الله محمد رسول الله♥

28 May, 2011

.::BaHaYa MenTOs & cOca cOLa::.

السلام عليكم ورحمة الله....  
Selamat ptg readers...semoga kalian semua sentiasa berada dlm rahmat dan dilindungi allah selalu...
ptg yg agak suam2 kuku..xde modal nak bercerita..layan ajer la...


Meh cma nk kongsi beberapa gambar..Cma pasti,ramai yg dah tahu psl ni kan…yg mana yg xtaw lagi..moh le kitE tgk..ape jadi kalau kunyah mentos sambil minum air gas (coca-cola) serentak..
Yawwww~~~

A little boy died in Brazil after eating MENTOS and drinking Coca-Cola / PEPSI together. One year before ,the same accident happened with another boy in Brazil. Please check the experiment that has been done by mixingm Coca-Cola (or Coca-Cola Lightwith MENTOS .So be careful with your self eating MENTOS (POLO's) and drinking COCA-COLA or PEPSI together.

CHECK THIS OUT...







notacmot~yewww..sib bek cma bukan penggemar coca cola @ air yg bergas2 ni..tp..mestos tu ye…nk pulak yg tutti fruity tu..

♥Ucapkanlah لا إله إلا الله محمد رسول الله♥

~kIsah 4 PenGantin BaRu (18 sx)~

السلام عليكم ورحمة الله....  

Selamat pagi readers...semoga kalian semua sentiasa berada dlm rahmat dan dilindungi allah selalu...

Hari2 sabtu cenggini kite layan citer 18sx okey x??huhuhu.....sx sangatla......meh meh meh... 

Mak Minah dan Pak Mat ada 4 org anak perempuan yang sangat mereka sayangi..
Iaitu Siti, Seri, Murni dan Suri.Satu hari mereka berpakat utk kawinkan anak2 ni serentak. Selepas selamat diijabkabulkan, ke-empat2 mereka tu pun bercadang untuk pegi honeymoon...
Siti pegi honeymoon ke PulauLangkawi,
Seri ke Pulau Tioman,
Murni ke Pulau Kapas dan
Suri pulak ke Pulau Pangkor.

Sebelum pegi Mak Minah dan Pak Mat berpesan,
“nanti jgn lupa hantar berita pada mak dan ayah. Ceritakan macam mana honeymoon korang. Tak payah tulis panjang2,pakai kod iklan je dah cukup. Ringkas, padat dan cepat.”
panjanglebar Mak Minah memberi arahan pada anak2nya.

Seminggu lepas tu depa terimalah surat dari Siti yang bertulis
'Standard Chartered'.

Tercari2lah kedua suami isteri ni iklan Standard Chartered dan bila jumpa tersenyum le kedua2nya membaca iklan yang bertulis~
'Besar, teguh dan peramah'..
Bahagialah Si Siti rupanya..

Esoknya terima pula surat Seri yang bertulis 
Nescafe’.

Depa pun carilah iklan Nescafe dan tersenyum lagi keduanya membaca iklan yang bertulis~
'Nikmatnya hingga ke titisan yang terakhir'
Bahagialah Si Seri rupanya...


Selang beberapa hari kemudian, tiba pula surat Murni bertulis 

‘KFC’.
Carilah iklan KFC dan tersenyum keduanya membaca iklan yang
bertulis~
'Hingga Menjilat Jari'...
Bahagialah Si Murni rupanya...

Seminggu berlalu, tiada surat dari Suri, Mak Minah dan Pak Mat dah risau. Dua Minggu.....tak ada jugak..masuk minggu ke tiga baru sampai surat dari Suri dengan isi kandungannya

'AIR ASIA '.
Bergegas le Mak Minah cari iklan penerbangan tu sbb tak sabar nak tau apa yg jadi
kat anak bongsunya. Bila dibaca. Mak Minah dan Pak Mat terkulat2 tak tau nak senyum atau menangis..Apa motto iklan itu...??!'


7 Kali Seminggu 3 Jam Sekali NoN StOp!!!!

Notacmot~wawawawawa~~~

♥Ucapkanlah لا إله إلا الله محمد رسول الله♥

27 May, 2011

.:: X tenteram | acid splasher::.

السلام عليكم ورحمة الله....  
Selamat ptg semua...semoga kalian semua sentiasa berada dlm rahmat dan dilindungi allah selalu...
sekiranya ada informasi:sila tepon
xde ape2 yg menarik..cuma semakin byk update kat pesbuk pasal hantu acid splasher tu dah berada dekat dgn kawasan kediaman dan tempat kerja cma..(bandar sunway)
kes yg lalu oleh hantu ni
mmg hantu betul..x tenteram rasanya bila hantu ni masih lagi bebas diluar sana dan merancangkan aktiviti menyimbah asid.semalam je,2 kes dah berlaku kat desa pandan..

allahuakbar..
lokasi
 marilah kita sama2 berdoa supaya penyimbah asid ni dpt diberkas serta merta..
polis mengesahkan,mangsa yg terbaru ni memberi lakaran wajah yg sama macam lakaran diatas
hmmm....xtenteram...


motivasi diri
notacmot~ingatlah wahai penyimbah asid...semalam,hari ni,kejap lagi hari kau..tunggulah....

♥Ucapkanlah لا إله إلا الله محمد رسول الله♥

.::hasil memancing::.

السلام عليكم ورحمة الله....
Selamat pagi readers...semoga kalian semua sentiasa berada dlm rahmat dan dilindungi allah selalu...

huhu…hasil memancing???lalalala….apo nk dikato….4 jam kami memancing..namun,nasib x menyebelahi kami..habuk pun tarak!
pagi yg hujan renyai2..air laut pulak baru nak pasang..aliran nyg deras..agak sukar utk mendapatkan hasil di jeti..

huhu..hasil tangkapan yg paling berat hari tu pun 145 gram!itu pun ikan duri..hehe…kecik2 pun menang 3 riban you!! sape nak bagi..hadiah kedua milik pemancing yg Berjaya mendaratkan ikan glamer “gelama” seberat 105 gram..menang 1 riban.. tempat ketiga ikan duri seberat 95 gram..menang rm 5 rat..ade juga hadiah cabutan bertuah..dvd player,kipas,dn grand prize sony lcd tv 42 inch..tp itu semua bukan rezeki kami…huhuu…xper la.. insyallah..may b next time…nah..layan jer la pic ..huhuhu
selepas hujan

laut~~

dan laut lagi..di tepi jeti
seri pun minat mancing ye..soh abah beli satu ye..

muke blurrrr

berebut ngan btg pancing..majok sudahhh
Notacmot~huhu..rasa..nak mancing lagi…..hubby…moh kite…mancing laut dalam pulak!

♥Ucapkanlah لا إله إلا الله محمد رسول الله♥

26 May, 2011

~hEpI beSdAy Ms WonG~

السلام عليكم ورحمة الله.... 
Selamat pagi readers...semoga kalian semua sentiasa berada dlm rahmat dan dilindungi allah selalu...

1.. 2... 3...

..•:*¨¨*:• Happy Birthday To You! .•:*¨¨*:•..

..•:*¨¨*:• Happy Birthday To You! .•:*¨¨*:•..

..•:*¨¨*:•H a p p y B i r t h d a y t o Y O U !!!.•:*¨¨*:•..
~Ms wOng~

Ms Wong
..•:*¨¨*:• Happy Birthday To You! .•:*¨¨*:•..

 c  m  a  s  h  i e  m  a . b l o gspo t .c.om

Tuuu dia..hehe..hepy belathed besday Ms Wong..
Ms Wong ni chief librarian kami..so..sempena besday nye yg jatuh pada 25hb mei semalam..,kami libbrary staff ade buat surprise (yg x beberape nk seprise)party untuk ms wong..

Hehe..Ape yg penting??makan2..kui..kui..kui..enjoy saje pic nye..

 yg simple2 je..

kek nye yg..nyum2..

Ms Wong
The Girl Librarians

pic cma??hahaha..dun spoiled your photo oke..lalala...

Notacmot~hehe..kenyang!


♥Ucapkanlah لا إله إلا الله محمد رسول الله♥

♥ Best Pings ♥

♥FaceBook ♥

♥ Library ♥