♥ Pn Belog ♥

My photo
Assalammualaikum :) Saya CMa, Ummi Seri & Faiz, 32 tahun 2017, Salam Perkenalan.. ^_^ ////Comment Disable. Sekiranya ada pertanyaan atau sebarang maklum balas, bolehlah berhubung dengan CMa di :- Shiemacma@gmail.com mekasih :)

09 September, 2011

.:Nilai Hantaran Kahwin Mengikut Harga Purata Terkini dan Status Pelajaran diSeluruh Semenanjung:.

السلام عليكم ورحمة الله....
Hye readers...semoga kalian semua sentiasa berada didlm rahmat dan lindungan ALLAH swt selalu...
google ads

Ramai yg dah kopek isu ni...ermmm..tp sebelum tu meh kita bca nIe...

"Aku terima nikahnya si dia binti ayah si dia dengan mas kahwin RM..."

Bunyi macam senang jerkan??lelaki diluar sana especially bakal asben & yg dah jadi asben..meh kita renung2kan dan selamat beramal..

Nah...ni dia maksud yg sebenar2nya.....

"Aku tanggung dosa2 si dia dari ibu bapanya,apa saja dosa yg dia buat,dari dedah aurat hingga tinggalnya solat,aku tanggung & bkn lagi ibu bapanya.Dan aku tanggung semua dosa2 bakal anak2 ku,jika gagal maka aku fasik,dayus & aku rela masuk neraka & malaikat Zabaniyah melibas badanku sehingga pecah"
                       
Jadinya peringatan utk kaum2 hawa & para isteri & peringatan utk DIRI ini sendiri jugak..sayangilah bapa & suami anda..sanggupkan anda wahai para isteri & anak2 perempuan mengheret selangkah demi selangkah org2 yg kamu sayangi ke neraka??
(tidak kira samada mereka masih hidup @ yg sudah tiada)

***********************************************

Cakap pasal mas kawen2 ni..kaum2 adam yg nak merisik anak dara org dah tengok dah berapa mas kahwin yg sewajarnya diberikan kepada pihak perempuan???jom chekidaut~~
google ads
Nilai Hantaran Kahwin Mengikut Harga Purata Terkini dan Status Pelajaran diSeluruh Semenanjung :-

UPSR, PMR/SRP : RM1,000-RM3,000
SPM : RM3,000-RM8,000
STPM/DIPLOMA : RM8,000-RM12,000
DEGREE : RM12,000-RM15,000
2ND DEGREE/MASTER : RM15,000-RM20,000
PHD : RM20,000-RM30,000...

Notacmot~perrgghhhh...berpoluh2... =)

♥ Best Pings ♥

♥FaceBook ♥

♥ Library ♥