♥ Pn Belog ♥

My photo
Assalammualaikum :) Saya CMa, Ummi Seri & Faiz, 32 tahun 2017, Salam Perkenalan.. ^_^ ////Comment Disable. Sekiranya ada pertanyaan atau sebarang maklum balas, bolehlah berhubung dengan CMa di :- Shiemacma@gmail.com mekasih :)

28 May, 2011

~kIsah 4 PenGantin BaRu (18 sx)~

السلام عليكم ورحمة الله....  

Selamat pagi readers...semoga kalian semua sentiasa berada dlm rahmat dan dilindungi allah selalu...

Hari2 sabtu cenggini kite layan citer 18sx okey x??huhuhu.....sx sangatla......meh meh meh... 

Mak Minah dan Pak Mat ada 4 org anak perempuan yang sangat mereka sayangi..
Iaitu Siti, Seri, Murni dan Suri.Satu hari mereka berpakat utk kawinkan anak2 ni serentak. Selepas selamat diijabkabulkan, ke-empat2 mereka tu pun bercadang untuk pegi honeymoon...
Siti pegi honeymoon ke PulauLangkawi,
Seri ke Pulau Tioman,
Murni ke Pulau Kapas dan
Suri pulak ke Pulau Pangkor.

Sebelum pegi Mak Minah dan Pak Mat berpesan,
“nanti jgn lupa hantar berita pada mak dan ayah. Ceritakan macam mana honeymoon korang. Tak payah tulis panjang2,pakai kod iklan je dah cukup. Ringkas, padat dan cepat.”
panjanglebar Mak Minah memberi arahan pada anak2nya.

Seminggu lepas tu depa terimalah surat dari Siti yang bertulis
'Standard Chartered'.

Tercari2lah kedua suami isteri ni iklan Standard Chartered dan bila jumpa tersenyum le kedua2nya membaca iklan yang bertulis~
'Besar, teguh dan peramah'..
Bahagialah Si Siti rupanya..

Esoknya terima pula surat Seri yang bertulis 
Nescafe’.

Depa pun carilah iklan Nescafe dan tersenyum lagi keduanya membaca iklan yang bertulis~
'Nikmatnya hingga ke titisan yang terakhir'
Bahagialah Si Seri rupanya...


Selang beberapa hari kemudian, tiba pula surat Murni bertulis 

‘KFC’.
Carilah iklan KFC dan tersenyum keduanya membaca iklan yang
bertulis~
'Hingga Menjilat Jari'...
Bahagialah Si Murni rupanya...

Seminggu berlalu, tiada surat dari Suri, Mak Minah dan Pak Mat dah risau. Dua Minggu.....tak ada jugak..masuk minggu ke tiga baru sampai surat dari Suri dengan isi kandungannya

'AIR ASIA '.
Bergegas le Mak Minah cari iklan penerbangan tu sbb tak sabar nak tau apa yg jadi
kat anak bongsunya. Bila dibaca. Mak Minah dan Pak Mat terkulat2 tak tau nak senyum atau menangis..Apa motto iklan itu...??!'


7 Kali Seminggu 3 Jam Sekali NoN StOp!!!!

Notacmot~wawawawawa~~~

♥ Best Pings ♥

♥FaceBook ♥

♥ Library ♥