♥ Pn Belog ♥

My photo
Assalammualaikum :) Saya CMa, Ummi Seri & Faiz, 32 tahun 2017, Salam Perkenalan.. ^_^ ////Comment Disable. Sekiranya ada pertanyaan atau sebarang maklum balas, bolehlah berhubung dengan CMa di :- Shiemacma@gmail.com mekasih :)

31 March, 2011

.::si Jasmine Slalu Hepi mengHINA Nabi Muhammad.::.

السلام عليكم ورحمة الله.... 
Kenapa kalo sembayang harus Ruku, nungging? Supaya Muhammad kalo ngentot cepat keluar'y wkkkk.
Kita manusia terbuat dari tanah, tapi ada 1 manusia yg bernama Muhammad nabi palsu terbuat dari tai, walaupun mandi 100x sehari tetap aja bau, coz dari tai.
Kata'y kalo menghina si muhammad akan kena asab dari awloh swt, aku gak kenapa2 tu, kan dia itu bukan seorg utusan tuhan Muhammad utusan syetan!!! ( Yg dajal itu Muhammad)

Huhuhu…ari nix taw pesal...ketiadaan mud yg melampau….Nk kate Monday blues…bukan..hari ni dah khamis..huhuhu..Pulak tu,kje sebeban nk di settle kan...dan yg penting..hari ni berasa sangat marah!!

Oh ye..uols ade baca ape yg cma plagiat kat atas tu??cma tahu…uols diluar sana mesti dah tau pasal ni kan??allah huakbar...dunia akhir zaman..

Nauzubillah…kenapa mesti wujud manusia semacam ni..perlu ke HINA nabi Muhammad??perlu ke mengutuk segala kejadian ALLAH??

Nuzubillah minzalik..!!x tau la apa yg harus di buat utk si polan ni berhenti dari mengutuk agama kita..agama islam..

Yg paling x patut,pengomen kat status dia tu..semuanya beragama ISLAM..tapi bahasa..nauzubillah..!!kalau ya pun nak menegur org..jgn lah gunakan carutan dan kata2 yg x elok..pernah kedlm al-quran,tertulis, nabi MUHAMMAD marah/menegur org2 kafir dgn kata2 kesat??ada??

Fikirlah wahai umat manusia yg memaki hamun dan komen kat status si polan tu…sudah terang dia nk menjatuhkan islam..siap yg beragama islam sekali terjebakk,turut sama2 menjatuhkan martabat islam..mereka ni yg kutuk kat wall dia bagai nak rak,dia seronok berguling2 sbb komen yg diterima....malunya…

Inilah dia dikatakan baling batu sembunyi tangan..profile palsu..Malas nk cerita banyak..uols nk tau sapa dia??meh ke cni..,
lantang bersuara mengutuk nabi muhammad
Notacmot~agaknye lah kan..apa yg patut kita buat ngan sepisis manusia cam si Jasmine Slalu Hepi ni ye??.

♥Ucapkanlah لا إله إلا الله محمد رسول الله♥

30 March, 2011

.::dinNer @ a&w::.

السلام عليكم ورحمة الله....
penatnye...smlm..pegi membeli khazanah dlm umah..dekat kol 11 lebih jugak la balik..dek kemalasan n kepenatan..perut mintak di isi,berdesup tros ke a&w...cma suke rutbeer ngan nuggets je..yg lain2 x minat.hohohoh...bw askar g mkn kat luar ni...letihhh makkk..
layan jer la..
faiz yg keriangan

seri yg exited

hubby..yg pening palo..he3

curly fries..nyum2..ayam tu mek seri punye

all time peberetttt

waduh...layan sungguh
notacmot~huhuhu..sudah mula ketandusan idea....
♥Ucapkanlah لا إله إلا الله محمد رسول الله♥

29 March, 2011

.::Ikan oh ikaN::.

السلام عليكم ورحمة الله....

Xdek isu2 semase nk story..moh le kite layan hasil tangkapan en hubby..
hubby cma g mancing kat area2 berdekatan ngan sg buloh..hape ntah name lokasi tu..pulau angsa??beghape org ye..kalo x salah hubby ckp 7 org je yg pegi..

hasil tangkapan yg agak lumayan..antare sepisis ikan yg berjaye dipancing..of coz la ikan gelama mak ilai2..berdoyon jugak la..pastu ikan jenahak..kecik je pun..ikan thunder..belut letrik..dinner mlm tu cma kendurikan ikan gelama goreng ngan ikan jenahak masak cili..nyummy sungguh..ikan fresh..isinye pun manis..x puas mkn sekor..hahaha..alhamdulillah...rezeki....
kulit hubby yg rentung..he3..jgn mare syg..

antara hasil tangkapan..

ikan2 bergelimpangan..

lagi ikan2 bergelimpangan..

rezeki..rezeki..

notacmot~ke’inginan” memancing semakin menjadik2..

♥Ucapkanlah لا إله إلا الله محمد رسول الله♥

28 March, 2011

.::jOm cari Katak tersembunyi::.

السلام عليكم ورحمة الله....
tgh sesak buat kja,kite kasi tenang ckit kepala..jom..kita cari katak nak..jumpa x??
siyes..mula2 tu x nampak..naik kero bijik mata...
 
cari..cari..
 *
*
*
*
*

cari lagi..

 *
*
*
*
*
dan carii

 *
*
*
*
*
jumpe x?

 *
*
*
*
*
 *
*
*
*
*
 *
*
*
*
*
 *
*
*
*
*
tara....
 hehe3...ini bkn kasi release..kasi pening ado la..

notacmot~"menguap"...

♥Ucapkanlah لا إله إلا الله محمد رسول الله♥

.::saye & jering::.

السلام عليكم ورحمة الله....
jering??no no no..cma x mkn jering...xtau nape..pahit kut..lalalaa...tp petai cma mkn..nk pulak msk sambal petai ngan udang..mak mertua panggil x dgr weiii...hahaha..

kisah ni x de sesape yg mkn jering or tercedera dek jering..ni hanye gambar shoot seri ngan jering..kekeke..sah2 seri pun x mkn jering.."ucuk!" kate dia...

belek2

gelak2


geget2

senyum2

bau2

notacmot~uols mkn jering??
mud~kebizian..jap2 lg cma mai ekh..
♥Ucapkanlah لا إله إلا الله محمد رسول الله♥

27 March, 2011

.::follow cni juga yea..::.

السلام عليكم ورحمة الله....
kotak ni ade di side bar sebelah kanan...
xoxoxox


muahahaha...follow yek!
notacmot~tata sundaylicious...
♥Ucapkanlah لا إله إلا الله محمد رسول الله♥

26 March, 2011

.::Kempen earth hour::.

السلام عليكم ورحمة الله....
google ads
beberape jam je lagi kita semua akan bergelap.. kempen earth hour..harus tutp lampu..
umah cma pun bakal bergelap jugak..


tutp lampu..
notacmot~jOm kite....
♥Ucapkanlah لا إله إلا الله محمد رسول الله♥

.::paGi...pagi::.

السلام عليكم ورحمة الله....
selamat pagi uols....hehehe...awal cma bangun ari ni..of coz la..xbole nk bangun lambat2 dek faiz yg dah buat stunt kat ummi die ni..masih ngantuk lagi ooo..pas subuh td,tegolek balik..ingat nk la bangun lambat ckit weekend ni...

en hubby,pepagi lg dah kuar..g mancing..bestnye...lama x g mancing...bila la turn cma plak nk g mancing...
google ads
okelah..nk pegi sediakan sarapan..menu:kuetiaw goreng..faiz n seri cukup suka mkn mee@ kuetiaw ni...he3..

heppy weekend n hepy2 blogging~
notcmot~uols bekpes ape pagi ni..ade xtvt ke??
♥Ucapkanlah لا إله إلا الله محمد رسول الله♥

25 March, 2011

.::Peristiwa Tamim ad-Dari disebutkan Dlm Sahih Muslim::.

السلام عليكم ورحمة الله....

sabungan-akhir.
Telah menyampaikan kpd kami Ibnu Buraidah dari Amir bin syurahbil asy-Sya,kabilah Hamdan,bahawa ia pernah bertanya kpd Fatimah binti Qais dan termasuk kelompok perempuan pd hijrah pertama.

Amir berkata:" Sampaikanlah kepadaku suatu hadis yang engkau dengar dari Rasulullah s.a.w yg tidak engkau sandarkan kepada sesiapapun selain beliau."
Fatimah berkata:" jika engkau mahu,nescaya aku lakukan.
"Amir berkata: Tentu, sampaikanlah kepadaku.”
Fatimah berkata:Setelah menyelesaikan solatnya,Rasulullah s.a.w duduk dimimbar.Sambil tersenyum,beliau bersabda:" Hendaklah setiap orang tinggal di tempat solatnya." Selanjutnya beliau bersabda:" apakah kamu semua mengetahui sebab aku mengumpulkan kamu?" mereka menjawab: " Hanya Allah dan RasulNya yang lebih mengetahui." www.shiemacma.blogspot.com
google ads
Beliau bersabda: "Sesungguhnya aku, demi Allah tidak mengumpulkan kamu semua bukan kerana ada pengharapan ataupun ketakutan.Melainkan,aku mengumpulkan kamu semua adalah kerana Tamim ad-Dari,yg dulunya seorang Nasrani, datang untuk berbai'at masuk Islam. Ia menceritakan kepadaku seperti apa yang telah disampaikan kepada kamu tentang Dajjal. Ia menceritakan kepadaku bahawa ia mengenderai sebuah perahu bersama 30 org dari Lakhm dan Judzam.Mereka di buai ombak selama sebulan di laut.Lantas mereka berlabuh menuju suatu pulau di laut itu sampai terbenam matahari. Mereka duduk2 di pantai dekat perahu.Lalu mereka naik ke pulau itu.Maka mereka didatangi oleh seekor binatang yang banyak bulunya,yang mereka tidak dapat membezakan mana bahagian depan dan mana bahagian belakangnya.
google ads
Mereka berkata:' Celaka kamu, apakah kamu ini?' Binatang itu menjawab: 'Aku adalah Jassasah (mata-mata)' mereka bertanya:'Mata-mata apa?' Ia menjawab:'Wahai kaum,pergilah kepada orang yang berada di dalam gua, kerana ia merindukan berita dari kamu.'
google ads

Tamim ad-Dari berkata:'Ketika binatang itu menyebutkan kepada kami seseorang, kami meninggalkannya kerana mungkin ia adalah syaitan betina.'
'Lalu kami berangkat segera hingga memasuki gua.Tiba2 di dalamnya ada seorang manusia yang paling besar badannya dan diikat dengan rantai yang kuat.Kedua tangan dan lehernya disatukan dan diikat dengan rantai yang kuat.Kedua tangan dan lehernya disatukan dan diikat dengan besi diantara hingga kedua mata kakinya.
Kami katakan:'Celaka kamu,makhluk apakah kamu ini?
Ia menjawab:'Kamu semua telah mengetahui perihalku,kini beritahukan kepadaku,siapakah kamu ini?' www.shiemacma.blogspot.com
Mereka menjawab:‘Kami adalah adalah manusia dari Arab.Kami belayar perahu lalu dipukul gelombang laut besar dan ombak mempermainkan kami selama sebulan.Maka kami duduk2 di pantai dekat perahu lalu memasuki pulau ini. Kami didatangi oleh seekor binatang yg berbulu lebat sehinnga tidak diketahui mana bahagian muka dan mana bahagian belakangnya.

Kami bertanya:' Celaka kamu,apakah kamu ini?'
Binatang itu menjawab: 'Aku adalah mata-mata' 'Mata-mata apa?' 'Pergilah kpd org yg ada di dlm gua ini,krn ia sgt merindukan berita dari kamu semua.'
'Maka kami pun segera menjumpaimu.Kami takut pda binatang itu,dan kami tidak tenang jangan2 syaitan betina.
Orang itu berkata:' Beritahukan kepadaku tentang kurma Baisan!'
[Nota:Baisan sebuah daerah berada dekat Syam lama dan merupakan salah satu kota di Palestin].
google ads
'Tentang apakah yang kamu tanyakan?'
'aku bertanya kepadamu, apakah pohon kurma itu hampir berbuah?'
'ya' 'Sesungguhnya pohon kurma itu hampir tidak berbuah'
google ads
Lalu ia berkata lagi:' Beritahukan kepadaku tentang tasik Tabariyyah!'
'Tentang apakah yang kamu tanyakan?'
'apakah tasik itu masih berair?'
[Nota:Tasik ini besar, luasnya 10x6 batu2.Airnya makin berkurang.Jarak Tasik Tabariyyah dgn Bait al-Muqaddis sekitar 100 batu]
'Ya,tasik itu masih banyak airnya'
'Sesungguhnya air tasik itu hampir habis'
google ads
Ia berkata:' Beritahukan kepadaku tentang mata air Zughar!'
‘Mengenai apakah yang kamu tanyakan?'
'Apakah mata air itu masih memancarkan airnya dan apakah penduduknya masih bercucuk tanam dari mata air itu?'
[Nota:Melimpahnya air dari mata air Zughar terjadi sekali lagi adalah isyarat dekatnya keluar Dajjal silaknat]
'Ya, mata air itu masih memancarkan banyak air, dan penduduknya bercucuk tanam dari air tersebut.'
'Terangkan padaku tentang nabi yang diutus kepada orang-orang yang buta huruf, apa yang dilakukannya?'
'Ia telah keluar dari Makkah menuju Yathrib'
'Apakah orang Arab memeranginya?'
'Ya'  www.shiemacma.blogspot.com
'Bagaimana caranya memperlakukan mereka?'
'Ia telah menundukkan orang-orang Arab terdekatnya,sehingga mereka mengikutinya'
'Apakah demikian?'
‘Ya',
'Lebih baik dari mereka untuk mengikutinya. Aku akan memberitahukan kepada kamu mengenai diriku.Aku adalah al-Masih Dajjal.Aku hampir akan diizinkan keluar,maka aku akan keluar.Lalu aku akan berjalan di muka bumi.Aku tidak melewatkan suatu kampung melainkan aku akan tinggal di situ selama 40 mlm kecuali kota Makkah dan Taibah (Madinah).Kedua kota itu diharamkan atasku. Setiap kali aku akan memasuki salah satu kota itu,aku akan dihadang oleh malaikat yang memegang pedang untuk memenggalkan kepalaku.Di setiap celah kedua-dua kota itu dijaga oleh para malaikat.
google ads
  www.shiemacma.blogspot.com
'Fatimah berkata:
Sambil memukulkan tongkatnya pada mimbar,
Rasulullah s.a.w bersabda: Ini adalah Taibah(kota Madinah), Ingatlah apakah hal itu telah aku sampaikan pada kamu semua?"
Orang2menjawab:" Benar"
Nabi Muhammad s.a.w bersabda,"Sungguh cerita Tamim itu sesuai dengan apa yang telah aku sampaikan kepada kamu, juga mengenai kota Makkah dan Madinah.Ketahuilah Dajjal itu berada dilaut Syam atau dilaut Yaman,bukan dari timur, bukan dari timur, bukan dari timur,sambil mengisyaratkan tangannya kearah timur"
google ads
(Lihat Sahih Muslim dengan syarah Imam an-Nawawi, Matba'ah al-Misriyyah , XVIII, hlmn 78-73)
www.shiemacma.blogspot.com
google ads
alhamdulillah..tahniah utk uols yg berjaya baca habis artikel ni..subahanallah!
notacmot~renung2 kan & selamat beramal?~
♥Ucapkanlah لا إله إلا الله محمد رسول الله♥

.::Tanda besar kiamat&bebOla nIbIru::.

السلام عليكم ورحمة الله....

sambungan~
Tanda besar kiamat&bebOla nIbIru.
google ads
Planet ini hanya akan lalu di antara bumi dan matahari dimana kecerahannya berwarna kemerah-merahan seakan-akan anak matahari. Sekiranya kehadiran planet besar ini melintas di antara orbit bumi & matahari,gelombang2 pancaran akan keluar,dan menjahanamkan semua sistem-sistem dunia yang menggunakan elektronik atau pancaran api.
google ads
Ini bermakna,apa sahaja jentera langit dan bumi,asalkan yang mempunyai saluran elektrik,akan dengan sendirinya tidak berfungsi,satelit, jet pejuang, kapal laut enjin fuel system,kereta api, motorsikal, kereta kebal, laptop,tenaga elektrik, handphone, playstation tidak akan berfungsi lagi,dan anda akan kembali ke zaman sebelum tibanya elektrik.Itu pun sekiranya anda masih hidup hasil dari peristiwa ini, kerana dianggarkan 2/3 penduduk bumi akan lenyap pada 2012 hasil dari tindak balas berbahaya antara bumi dan Planet-X.

Benarlah kata2 RASULULLAH s.a.w bahawa satu hari nanti bumi akan hancur dan satu zaman dipanggil back to ancient berlaku di mana segala teknologi pupus dan manusia akan kembali seperti zaman purba, berperang dengan pedang cara kuno,menunggang kuda sebagai satu medium pengangkutan...bersedialah kita umat islam...ALLAHHUAKBAR......

KAJIAN SAINS:Setelah saya membuat kajian,sekiranya kehadiran planet besar ini dan melintas di antara orbit bumi & matahari,gelombang-gelombang pancaran akan keluar,dan menjahanamkan semua sistem2 dunia yg menggunakan elektronik atau pancaran api.Anda akan kembali ke zaman sebelum tibanya elektrik.Ini pesanan saya lagi...
google ads
Tiada satu hadis pun menerangkan yang manusia akhir zaman berperang dengan alat-alat yang selain pernah nabi sendiri gunakan.

Sekiranya kajian saya di atas berpandukan hadis,maka sudah tentulah bahawa apa sahaja teknologi moden hari ini,persenjataan tercanggih,akan menjadi tidak aktif dan hancur dari dunia ini... Maka hidup anda selepas peristiwa besar ini berlaku,adalah satu kehidupan di mana anda bakal hidup di zaman sebelum hadirnya elektrik,manusia akan kembali kepada fitrah semula,dan mana2 manusia yang tinggal di bandar,adalah manusia yang paling rugi di kala itu kerana bandar yang duduki itu sedang tenggelam,kerana itulah kita kena bina perkampungan Muslim seperti banyak yang ada di Tanah Melayu..
 Saya berpesan kepada anda sekali lagi,gunakan duit anda untuk:

-melangsaikan hutang dunia
-membeli tanah di kawasan pedalaman
-menguasai sungai-sungai dan pinggiran gunung  
-membeli kuda seorang dua ekor
-mengasah pedang dan mencanai keris
-menguasai kembali teknik MEMANAH
-dan kembali mengajar anak-anak anda semua berenang

Ketahuilah,kita ada x sampai 40 tahun sahaja lagi sebelum Tasik Galilee   kering sepenuhnya,kita ada hanya purata 40 tahun sahaja lagi sebelum turunnya Nabi Isa ke planet Bumi ini,dan anda kena faham lagi sekali,sebelum Nabi Isa itu turun, sudah pastilah Imam Mahdi itu sudah pun ada di keliling kita, dan sudah pastilah peperangan besar pasti terjadi,dan sudah semestinya lah akibat perang itu,dengan sebab sistem yang lengkap di sekeliling kita menyebabkan Dajjal itu pasti juga akan keluar,ya kawan-kawan... dajjal akan muncul dulu sebelum turunnya Nabi Isa,dan Imam Mahdi akan muncul dulu sebelum Dajjal keluar dari Khurasan,sekali lagi saya ingatkan,anda hanya ada 40 tahun lebih sahaja sebelum 1 tanda besar pertama keluar,bila satu tanda besar keluar,perhatikan sekeliling anda,semua tanda-tanda kecil sudah lengkap kan?bila satu tanda besar keluar,akan datang tanda-tanda besar seterusnya tanpa ragu-ragu...
google ads
dan ingatlah wahai Muslimin,doa Nabi Ibrahim makbul sehingga akhir zaman,dari susurgalur bagindalah berakhirnya Rasul terakhir Nabi Muhammad, dari susurgalur Nabi Muhammad lah,akan munculnya pemuda bernama Muhammad Bin Abdullah (di zaman kita "mungkin"), yang mana dia sendiri x tahu dia adalah bakal Imam Mahdi,percayalah bahawa di dlm darahnya ada kombinasi DNA Nabi Ibrahim & DNA Nabi Muhammad,kerana mereka berdua dari keturunan yang sama,sedangkan Mahadi adalah waris dari keturunan yg tak pernah meninggalkan Solat,carilah balik doa Nabi Ibrahim itu,(ada dalam Al-quran) dan kerana itulah,Solat 5 Waktu di tahiyat akhir,kita akan selalu bacakan nama 2 Nabi itu.
google ads
Pesanan Terakhir,langsaikan hutang secepat mungkin,tinggalkan bandar kalau anda sudah ada tanah baru di pedalaman,kumpulkan kain-kain yang tahan lama,ternak dan gembala kambing,ajar anak-anak menunggang kuda,simpan cermin mata anda sebaik mungkin,banyakkan mencetak sebelum tibanya hari tiada elektrik,banyakkan menulis dan berpesan pada jiran sebelah,latihkan anak2 Melayu kita dgn kemahiran memanah,bykkn berenang di waktu ptg,minta maaf pd saudara2 terdekat dan saudara2 jauh,kita kena cepat minta maaf(krn apa pun boleh jadi bila Dajjal menguasai hari ini)Jika perlu,sila sebar2kan nasihat di atas kepada semua Muslimin yang pandai berbahasa Melayu.
google ads
notacmot~ade lagi sambungan..n3 penutup selepas n3 ni..tazkirah~

♥Ucapkanlah لا إله إلا الله محمد رسول الله♥

♥ Library ♥

♥ Traffic ♥