♥ Pn Belog ♥

My photo
Assalammualaikum :) Saya CMa, Ummi Seri & Faiz, 32 tahun 2017, Salam Perkenalan.. ^_^ ////Comment Disable. Sekiranya ada pertanyaan atau sebarang maklum balas, bolehlah berhubung dengan CMa di :- Shiemacma@gmail.com mekasih :)

22 December, 2010

:: Narnia : The Voyage Of The Dawn Treader ::

السلام عليكم ورحمة الله....

Ha..lambat ckit bersiaran..dek keje yg menimbun harus di selesaikan dulo..smlm balik tros tidoq..ape ye..ha..


tenGok movie lagik….he3..ni..kisah semalam punya cerita..en hubby ajak g nengok..kami ber2 aje..seri ikot opah dia g merendek..c faiz tinggal kat umah ngan mak usu dia..sowy anak2 ku..umo kalian agak tidak sesuwai nk bw masuk pawagam..tggu besau ckit deh…

citer kol 7.15pm…so..kitorg mengerjakan apa yg patut dulu,pastu baru masuk pwgam..cerita Narnia kali ni sgt best..xmcm harry porter..cma nk wat sinopsis pon xder selera..ha2..jom..kite cekidaut..

cerita bermula daripada sebingkai gambar pemandangan laut yg bergelora..dlm bilik..kali ni hanya ada Edmund , lucy ngan sepupu mereka eutache (betol ke nama tu??) watak peter ngan susan xder..mungkin depa dah besau,so xde imaginasi kanak2 lagi..ape ye..emm..time cma masuk,citer dah separuh jalan..dorang dah ada dlm kapal.so..begining den x pasti sgt.. :p

Kisah pencarian 7 pedang bangsawan..pelayaran mengharungi laut dan hasutan2 jahat utk mendapatkan ketujuh2 pedang ..selamatkankan rakyat2 n kerajaan Narnia..bersama2 ngan putera Caspian..

Plot yg klako bila sepupu dorang (eutache) terlibat sama..budak yg byk merungut dan membebel.masih x dpt terima kenyataan yg dia telah mengembara bersama2 ngan Edmund ngan lucy.budak yg x suka pada tikus (ape nama tikus tu ntah)..dia mula percaya bila dia dah bertukar jadik naga.(ho3..)ni pasal sifat tamak haloba bila pengembaraan berhenti kat pulau harta karun..dan bila dia berjumpa ngan singa (aslan)

Klimaks nye bila pedang yg terakhir di temui dan pelayaran dah memasuki pulau..emmm…ape nama pulau tu..ha..dark island..pulau kegelapan yg menjadikan apa yg dorang fikir tu jadi kenyataan…si Edmund dok pikir pasal ular air..so..keluaqla ular air yg besaq gedabak nk musnahkan kapal dorang..si eutache yg jadi naga tu dok sama2 tolong..tp telah di baling pedang yg ketujuh oleh bangsawan yg terakhir tu..so..dek kesakitan,dia pun melarikan diri dr situ dan terdampar kat pulau..di selamatkan oleh aslan..

Ho3..last skali bila pelayaran dorang dah sampai ke penghujung dan pergi ke kerajaan aslan..tp x masuk pun.. overall citer ni sgt menarik..besh..dan rasanya..ni ending kot..coz dorang dah xdtg kat situ lagi..

Tpikan.apa yg cma xsuka bila lucy bertanya kat aslan mcm mana dia nk jumpa aslan lagi kat dunia nyata..kata aslan:--

“saya boleh merubah bentuk apa sahaja yg saya inginkan..di dunia kamu saya ada.tp kamu x Nampak.tp saya akan sentiasa ada berbsama2 kamu.disana”

Ha..uols paham x ape yg cma cuba sampaikan kt cni..cam ada unsur2 keagamaan..
Perumpamaan..kata2 aslan tu cam dialah tuhan..berkuasa , gah , bla2..emm..tepuk dada tnya iman..

Okelah..pada uols yg suka citer ala2 imaginasi ni..bleh nengok..mesti puas hati.kalo nk tau synopsis dlm bahasa inggeris..klik cni oke..

p/s-lapaq2….apela nk mkn lunch ni nnti…
he3..uols banje cma bole…??

♥ Best Pings ♥

♥FaceBook ♥

♥ Library ♥